همشهری آنلاین: روسیه در دریای مدیترانه رزمایش برگزار می کند و دو ناو گروه نیروی دریایی این کشور برای شرکت در این رزمایش وارد محدوده آب های مدیترانه شده‌اند.

روسیه

به گزارش ایرنا، ناخدا یکم وادیم سرگا سخنگوی فرماندهی ناوگان شمال روسیه روز جمعه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: دو ناو گروه این ناوگان به فرماندهی رزمناوهای سورومورسک و وایس آدمیرال کولاکوف در بخش غربی دریای مدیترانه لنگر انداخته‌اند.

وی افزود: این ناوها و کشتی‌های پشتیبانی همراه آنها در روزهای آینده در این منطقه رزمایش امدادرسانی به کشتی‌ها و افراد گرفتار شده در دریا را برگزار می‌کنند.

این مقام روسی اضافه کرد: در رزمایش چندین فروند بالگرد از نوع 'کا-۲۷' و قایق‌های تندرو هم شرکت خواهد کرد.

سرگا ادامه داد: پس از برگزاری رزمایش ، رزمناو وایس آدمیرال کولاکوف به ناوهای روسی برای استقرار دائمی در دریای مدیترانه می‌پیوندد و ناو 'سورومورسک' هم راهی بندر 'سویتا' در اسپانیا می‌شود.

روسیه در شش ماه اخیر دو رزمایش در دریای مدیترانه برگزار کرد که در آن ناوهای ناوگان دریای سیاه، بالتیک و اقیانوس آرام این کشور شرکت کردند.

هر چند مقام های نظامی روس در واکنش به اخبار رسانه های غربی مبنی بر حضور ناوهای جنگی روسی در آب های مدیترانه برای تقویت موازانه قوا در این پهنه آبی راهبردی اعلام کرده اند که چنین هدفی را دنبال نمی‌کنند، اما کارشناسان مسایل نظامی می‌گویند که مسکو با تقویت حضور خود در مدیترانه به دنبال پیشگیری از اقدامات مداخله جویان احتمالی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در امور داخلی کشورهای این منطقه به ویژه سوریه می باشد.

تحلیلگران مسایل نظامی در تبیین این رویکرد به برنامه مسکو برای احیای ناوگان دریای مدیترانه روسیه به عنوان میراث جنگ سرد و تلاش های آن دوره شوروی سابق برای مقابله با هر گونه زیاده روی آمریکا اشاره می کنند.

سوریه در ۲۸ ماه گذشته شاهد فعالیت عناصر مسلح و تروریست مورد حمایت کشورهای غربی و عربی برای ساقط کردن نظام این کشور است و روسیه بشدت با این اقدام مخالفت می کند.

کد خبر 217641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز