گروه بورس: تداوم اعتراض‌های گسترده در ترکیه، موجب سقوط 8 درصدی ارزش سهام در بورس استانبول شده است.

ترکیه بورس

به گزارش شبکه خبری یورو نیوز، به‌نظر می‌رسد که تداوم ناآرامی‌ها و گسترش آن به شهرهای دیگر ترکیه، بر نگرانی سرمایه‌گذاران نیز افزوده است. اگرچه سقوط ارزش سهام در بورس ترکیه از همان شروع اعتراض‌ها در میدان تقسیم استانبول آغاز شده بود، پس از موضع‌گیری‌های تند اردوغان یکباره روند شتابنده‌‌تری به‌خود گرفت.

به گزارش رویترز، همچنین سخنان رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به تداوم اعتراض‌ها سبب تشدید روند سقوط ارزش سهام در بورس استانبول شده است. در یک هفته گذشته و در پی مخالفت رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه با لغو برنامه ساخت یک مرکز تجاری در استانبول، آتش ناآرامی‌های اخیر در ترکیه شعله‌ور شد. درنتیجه این ناآرامی‌ها ارزش پول ملی ترکیه هم سقوط کرد؛ به‌طوری‌که ارزش برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا در روز پنجشنبه به 1.9 لیره در برابر دلار رسید.

اردوغان روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در تونس و پیش از بازگشت به ترکیه ضمن محکوم‌کردن دوباره معترضان گفت که حتی یک قدم از تصمیم خود برای احداث مرکزی تجاری به جای یک پارک در استانبول عقب‌نشینی نخواهد کرد. در پی این اظهارات، شاخص بورس ترکیه با 8درصد نزول، به پایین‌ترین میزان خود در سال‌جاری میلادی رسید.

کد خبر 217665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز