یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: کبری رحمانپور که 13سال است بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برد با سپردن وثیقه 200میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

متهم

این در حالی است که تنها یکی از اولیای دم حاضر به گذشت از مجازات قصاص وی نشده‌است و به همین دلیل تلاش‌ها برای جلب رضایت او نیز ادامه دارد.زن 33ساله که روزنامه‌ها لقب عروس سیاه بخت را به او داده‌اند آبان‌ماه سال 79زمانی که 20ساله بود دست به قتل مادرشوهرش زد و در همان زمان دستگیر شد و به زندان افتاد. وی در جریان بازجویی‌ها درباره انگیزه‌اش از جنایت گفت: من‌ دختری‌ 18ساله‌بودم‌ و خانواده‌ فقیری‌ داشتم‌.

شوهرم که ‌مردی میانسال‌ از یک‌ خانواده‌ مرفه‌ بود به‌خواستگاری‌ام ‌آمد و با آنکه‌ پدر بیمار و از کار افتاده‌ام ‌مخالفت ‌می‌کرد، من‌ تن به ‌این‌ ازدواج ‌دادم ‌تا باری‌ از دوش ‌خانواده‌ام‌ بردارم‌. شوهرم‌ علیرضا قبلا ازدواج‌ کرده‌ بود و پسری‌ 18ساله‌داشت‌، تصمیم‌گرفتم ‌با همه‌ مشکلات‌ بسازم ‌ولی‌ با مادر شوهرم دچار اختلاف شدم. این اختلافات تا جایی پیش رفت که یک روز با هم درگیر شدیم. در این درگیری نفهمیدم چطور شد که چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.

زن جوان بعد از محاکمه در دادگاه جنایی سابق تهران به قصاص محکوم شد و حکم قصاص او به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. وی سال‌82تا پای چوبه دار رفت اما به‌دلیل نبودن طناب دار، به سلول برگشت. بعد از این اتفاق، رئیس وقت قوه قضاییه دستور ارسال پرونده کبری رحمانپور را به شورای حل اختلاف صادر کرد و چندین جلسه در آنجا برگزار شد اما اولیای دم حاضر به رضایت نبودند به همین‌خاطر پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مجددا مقدمات اجرای حکم فراهم شود.

در این مدت بارها و بارها تلاش شد تا رضایت اولیای دم جلب شود و عروس سیاه‌بخت از مجازات نجات یابد اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد به همین دلیل کبری بلاتکلیف در زندان ماند تا اینکه بالاخره اتفاق تازه‌ای در پرونده‌اش رخ داد. درحالی‌که رسیدگی به این پرونده جنجالی ادامه داشت اسفند سال گذشته چند نفر از اولیای دم به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفتند و کبری را بخشیدند. این در حالی بود که فقط یک نفر از اولیای دم همچنان بر مجازات قصاص اصرار داشت و می‌گفت که کبری باید به دار آویخته شود.

وی برای اینکه بتواند نظرش را به کرسی بنشاند، می‌بایست سهم دیه 4نفری را که از قصاص کبری گذشت کرده بودند پرداخت می‌کرد تا حکم قصاص اجرا شود. بنابراین به او یک‌ماه فرصت داده شد که این مبلغ را به کسانی که از قصاص گذشت کرده‌اند، پرداخت کند. یک‌ماه گذشت اما او نتوانست این مبلغ را پرداخت کند و به همین دلیل، طبق قانون کبری توانست با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. وثیقه 200میلیون تومانی او را یکی از خیرین تأمین کرد و به این ترتیب بعد ازظهر دیروز، بخت سراغ عروس سیاه‌بخت رفت و او بعد از 13سال از زندان آزاد شد. این در حالی است که هنوز تلاش برای جلب رضایت آخرین ولی دم ادامه دارد و درصورت رضایت او، کبری دیگر به زندان بازنخواهد گشت.

کد خبر 218020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز