گروه حوادث: «مقتول قصد سرقت آهن آلات داشت اما با او درگیر شدم و در این درگیری او کشته شد.» این جملات، بخشی از اعترافات نگهبان افغانی است که به اتهام قتل جوان ایرانی دستگیر شده است.

متهم

بامداد 14خرداد‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 114غیاثی در جریان درگیری در ساختمان نیمه‌کاره‌ای قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آنها در محل حادثه با پیکر غرق در خون مرد 38ساله‌ای روبه‌رو شدند که با ضربه‌های چاقو مجروح شده بود. در فاصله چند متری وی نیز جوان 24ساله افغانی که چاقویی خون‌آلود در دست داشت ایستاده بود که به محض دیدن مأموران تهدید کرد اگر به وی نزدیک شوند، خودکشی خواهد کرد. با این حال مأموران در اقدامی غافلگیرانه، جوان افغانی را دستگیر کردند و مرد مجروح نیز برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت.

تلاش پزشکان برای نجات جان مرد مجروح آغاز شد اما وی به‌علت شدت جراحات وارده به کام مرگ رفت و همزمان پرونده‌ای جنایی پیش روی قاضی قریشی زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و تحقیقات مأموران درخصوص حادثه آغاز شد. متهم دستگیر شده در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و به مأموران گفت: مقتول قصد داشت از ساختمان نیمه کاره‌ای که من در آن نگهبان بودم، آهن آلات سرقت کند که من با او درگیر شدم اما هیچ نقشی در مرگش نداشتم و او بر اثر زمین خوردن به کام مرگ رفت.

اظهارات ضد‌و نقیض جوان افغانی از یک سو و کشته شدن مرد38ساله با ضربات چاقو از سوی دیگر نشان می‌داد که وی قصد گمراه کردن مأموران را دارد. این در حالی بود که مرد افغانی زمانی که دستگیر شد یک چاقوی خون آلود در دست داشت. از سوی دیگر شاهدان نیز اظهار داشتند که قاتل را در حال ضربه زدن به مقتول دیده‌اند. یکی از شاهدان گفت: در کوچه مقتول را دیدم که از ساختمان نیمه کاره به بیرون پرید و متهم نیز با چاقو وی را دنبال کرد. وقتی مقتول زمین خورد، متهم با چاقویی که در دست داشت به وی حمله‌ور شد و روی سینه‌اش نشست و درحالی‌که مقتول درخواست کمک می‌کرد، قاتل شروع به زدن ضربات چاقو به وی کرد.

وقتی متهم افغانی شواهد را علیه خود دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به جنایت اقرار کرد اما همچنان مدعی شد که مقتول قصد سرقت آهن آلات از ساختمان نیمه‌کاره را داشته است. وی به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 2بامداد بود که مقتول به همراه 2 نفر از دوستانش به پشت ساختمان نیمه‌کاره‌ای که من نگهبان آن بودم، ‌آمدند.

به سمتشان رفتم و یک سیگار از مقتول گرفتم، حتی مقداری مشروبات الکلی از یکی از آنها گرفتم و مصرف کردم. بعد از آن به اتاق نگهبانی برگشتم و خودروی نیسان مقتول را دیدم که داخل کوچه پارک است. قبلا دیده بودم که مقتول اقدام به سرقت آهن‌آلات ساختمان‌های تخریب شده و در حال ساخت می‌کند. چند ساعت بعد او به همراه دوستانش وارد ساختمان شدند. من فریاد زدم «دزد- دزد» اما کسی نبود که کمک کند. مقتول شروع به فحاشی کرد و قصد داشت مرا ساکت کند.

برای همین با یک لیوان، ضربه‌ای به سرم کوبید و همین موضوع باعث درگیری ما شد. من نیز با چاقویی که همراهم بود وی را تهدید کردم که مقتول از ساختمان فرار کرد. او را دنبال کردم و درحالی‌که وی داخل کوچه روی زمین افتاده بود با چاقو چند ضربه به او زدم.سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

کد خبر 217820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز