همشهری آنلاین: بر اساس تازه‌ترین آزمایش انجام گرفته،‌ ویندوز فون 8، سیستم عامل جدید مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از این گوشی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

windows phone 8

مجله رایانه‌ای آلمانی c't پس از آزمایش 9 گوشی هوشمند که از این سیستم عامل جدید استفاده می‌کنند، گزارش داد، گرچه گوشی‌های مختلف ممکن است با سرعت بیشتر یا کمتر اپلیکیشن‌ها را اجرا کنند و این به قدرت گوشی‌ها برمی‌گردد.

از آنجا که سیستم عامل بین مدل‌های مختلف تفاوتی نمی‌کرد، اختلافات عمدتا ناشی از عواملی همچون صفحه نمایش، فضای ذخیره و کارکرد باتری بود.

خریدارانی که مدل‌های 200 یورویی (264 دلاری) یا پایین‌تر را انتخاب می‌کنند، نیازی نیست پول بیشتری پرداخت کنند. البته توجه داشته باشید که حافظه داخلی بیشتر گوشی‌های هوشمند را می‌توان با کارت‌های SD افزایش داد. در ویندوز 8، اپلیکیشن‌ها و دیگر داده‌ها می‌بایست روی حافظه داخلی بمانند. این حافظه گاهی می‌تواند فقط 1.6 گیگابایت باشد.

از نظر کارکرد باتری، بیشتر مدل‌ها می‌توانند یک روز کامل کار کنند، اما بعضی از آنها بعد از هفت ساعت خاموش می‌شدند. نمایشگرها هم بعضی مواقع مشکل هستند، چون مدل‌های ارزان گاه و بیگاه صفحات‌شان برای تایپ خیلی تاریک یا خیلی کوچک است. علاوه بر این، ویندوز فون 8 فقط سه سطح روشنی صفحه را در اختیار کاربر می‌گذارد.

کد خبر 220525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز