پایان یافتن نشست کارگروه گردشگری 8کشور در حال توسعه در تهران با صدور 15مصوبه نهایی در حوزه توسعه صنعت همکاری‌های گردشگری بین گروه دی‌هشت در حالی پایان یافت که دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دی‌هشت به مهر گفت: بعد از 6سال از تشکیل سازمان همکاری‌های اقتصادی دی‌هشت به تازگی نقشه راه عملیاتی گسترش فعالیت‌های گردشگری بین 8کشور عضو پیشنهاد شد چون تاکنون صنعت گردشگری در میان این کشورها اولویت نداشت.

گردشگری اولویت گروه دی هشت


به گفته سیدعلی‌محمد موسوی دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی 8کشور درحال توسعه، توریسم یکی از مباحث 20گانه‌ای است که سازمان همکاری‌های اقتصادی 8کشور در حال توسعه در این خصوص فعالیت می‌کند؛ به‌نحوی که در چند سال گذشته تاکنون 3بار اجلاس گردشگری برگزار کرده است. وی افزود: یک میلیارد نفر جمعیت متعلق به 8کشور عضو این سازمان هستند که می‌توانند از این پتانسیل برای همکاری‌های بیشتر استفاده کنند، چون این کشورها دارای جاذبه‌های بسیار خوبی از نظر گردشگری هستند.

از سوی دیگر این سازمان نیز درنظر دارد تا در سال‌های آینده به بحث گردشگری بیشتر بپردازد. وی افزود: تاکنون گردشگری جزو 5 اولویت اصلی این سازمان نبوده بنابراین پیشرفت قابل‌توجهی را در این زمینه نداشته است چون تاکنون به این صنعت نگاه فرهنگی می‌شد درحالی‌که باید آن را یک فعالیت اقتصادی دانست و برای آن مانند یک منبع درآمدزا برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 222085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز