یک تورگردان اظهارداشت که ورود گردشگران خارجی به کشور در نیمه دوم سال، پرش جهشی خواهد داشت و افق روشنی برای این فصل از گردشگری ایران پیش‌بینی می‌شود.

براساس آنچه سعیداعظم واقفی‌پور به ایسنا گفت: درخواست‌ها برای سفر به ایران افزایش یافته و آژانس‌ها و گردشگران خارجی برای سفر به ایران در تابستان امسال، در انتظار نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که پس از مشخص شدن آن‌، هیچ‌یک از تورهای سفر به ایران لغو نشد و تابستان امسال جزو معدود زمان‌هایی بود که برای ایران تور داشتیم. براساس آنچه این تورگردان گفته است، تورهای طبیعت‌گردی خوبی از آلمان‌ و اسپانیا به مقصد ایران ثبت نام کرده‌اند و برای پاییز و نیمه دوم سال نیز چنان افق روشنی پیش‌بینی می‌شود که تورگردان‌ها نگران خدمات‌دهی به گردشگران هستند.

براساس آنچه واقفی پور به آن اشاره کرده است، در بخش زیرساخت‌ها و پاسخگویی به همه درخواست‌ها نوعی نگرانی وجود دارد. واقفی‌پور گفت: در این زمان اندک، یعنی تا نیمه‌ دوم سال که درخواست‌ها برای سفر به ایران در آن زمان افزایش یافته، نمی‌توانیم زیرساخت‌ها را متحول کنیم. چگونه در این مدت کوتاه می‌توان هتل ساخت؟ راهنمای حرفه‌ای تربیت یا ایرلاین‌ها را تقویت کرد؟

وی ادامه داد: مهاتیر محمد نخست‌وزیر پیشین مالزی 10سال درهای کشورش را بست و پس از آنکه این درها را گشود، چیزی را به مردم دنیا نشان داد که همه انگشت به دهان ماندند؛ آنها در این مدت تمام زیرساخت‌های مهمان‌پذیری و گردشگری را در مالزی آماده کرده بودند. وی افزود: ایران در حمل‌ونقل زمینی نسبت به سایر کشورهای منطقه شرایط خوبی دارد و بیشتر دغدغه‌ها به بخش هوایی مربوط است. وی درباره تأثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بر صنعت گردشگری نیز گفت: نگاه کلان می‌گوید که بهتر است نرخ ارز پایین بیاید و وضعیت اقتصاد مملکت بهتر شود و اگر قرار است در این مقطع ما ضرر کنیم، اشکالی ندارد ضرر کنیم، حاضریم این اتفاق در یک مقطع زمانی رخ دهد؛ ولی وضعیت اقتصادی برای طولانی‌مدت بهبود یابد و نتایج آن نصیب همه شود.

 

کد خبر 222899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز