پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در مسکو سرگئی ماگنیتسکی (Sergei Leonidovich Magnitsky) را که در چهار سال پیش در بازداشتگاه موقت بوتیرکا" درگذشت، به جرم فرار از پرداخت مالیات محکوم کرده است. این نخستین مورد محاکمه بعد از مرگ متهم در روسیه بود.

Magnitsky

Magnitsky

ماگنیتسکی ۴ سال پیش در روسیه در زندان جان سپرد و  در پی همین اتفاق بود که دولت آمریکا طرحی را تصویب کرد که به نام قانون ماگنیتسکی تصویب کرد که بر اساس آن شماری از مقام‌های روسیه وارد فهرست آمریکایی موسوم به ناقضان حقوق بشر شدند.

دادگاه مسکو همچنین ویلیام براودر، موکل بریتانیایی سابق ماگنیتسکی را هم در غیابش محکوم کرد. براودر با ادعای آشکار سازی موارد فساد مالی در روسیه و مجازات مقام‌های آن کشور به خاطر مرگ سرگئی ماگنیتسکی یک کارزار بین المللی به راه انداخته است.

یورونیوز می‌گوید سرگئی ماگنیتسکی مدعی شده بود که یک شبکه فساد با حضور مقام های مالیاتی روسیه را کشف کرده که به گفته او در اختلاس بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دست دارند. در پی اعلام این اتهام خود او بازداشت شد و یک سال بعد در زندان جان داد.

تحلیلگران می‌گویند حکم دادگاه روسیه به اعتبار بین المللی ولادیمیر پوتین و روابط روسیه و آمریکا آسیب بیشتر وارد خواهد کرد.

کد خبر 222805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز