همشهری آنلاین: یک مدیر ارشد در شرکت مایکروسافت اعلام کرده که شرکتش هیچ گونه اطلاعاتی از ایمیل‌ها و یا پیام‌های فروی (IM) کاربران خود به آژانس امنیت ملی آمریکا نداده‌است. ادعایی که بر خلاف گزارش‌ها و اسناد منتشر شده طی یک ماه اخیر است.

به گزارش PcWorld، برد اسمیت از مدیران ارشد مایکروسافت هرگونه افشای ایمیل‌ها و یا چت‌های کاربران را رد کرده‌است و گفته که هیچ نهاد امنیتی به این اطلاعات دسترسی ندارند. وی می‌گوید: "مایکروسافت هیچ کمکی به نهادهای دولتی برای شکستن کدگذاری اطلاعات ایمیل‌ها و چت‌های کاربران نمی‌کند و هیچ کدگذاری نیز به این نهادها ارائه نشده‌است."

هفته گذشته شرکت مایکروسافت از دادستان کل آمریکا درخواست کرد به تمام شرکت‌های فن‌آوری و ارتباطی اجازه انتشار نحوه بررسی درخواست‌های نهادهای دولتی برای مانیتور کردن فعالیت‌های کاربران را بدهد. اسمیت می‌افزاید: "مطمئن هستیم که قانون اساسی آمریکا این اجازه را به ما می‌دهد اما با این حال دولت آمریکا این اجازه را از ما صلب کرده‌است."

با این حال این مدیر مایکروسافت اعلام کرده که شرکتش در صورتی که مقامات دولتی با حکم دادگاه درخواست شنود اطلاعات سرویس‌های ذخیره ابری SkyDrive‌ و سرویس چت تصویری Skype‌ بکنند این اطلاعات به آن‌ها ارائه می‌شود.

نام شرکت مایکروسافت در کنار نام شرکت‌هایی نظیر یاهو و AOL ‌ جزء فهرست شرکت‌هایی است که بر اساس اسناد منتشر شده توسط جوزف اسنودن، با طرح شنود اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری کرده‌اند.

کد خبر 223602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز