سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت طی قراردادی ۵.۴ میلیارد یورویی قصد دارد تجارت موبایل شرکت نوکیا را از آن خود سازد.

براساس گزارش BBC، براساس این قراردادن نوکیا توافق کرده تا سرویس نقشه و امتیاز‌ اختراعات موبایل خود را به مایکروسافت واگذار کند. این خبر در بیانیه‌ای مشترک توسط دو شرکت منتشر شده که بر اساس آن قرارداد در اوایل سال 2014 و پس از انتقال 32 هزار کارمند نوکیا به مایکروسافت نهایی خواهد شد.

درحالی که نوکیا در رقابت با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل با چالش مواجه بود، مایکروسافت نیز به خاطر روند کندش در بازار موبایل جهان همواره مورد انتقاد قرار داشت. به گفته استیو‌بالمر این قرارداد برای کارمندان، سهامداران و کاربران هردو شرکت قدمی بسیار بزرگ و بازی برد-برد خواهد بود. این معامله اکنون در انتظار تایید سهامداران و قانون‌گذاران نوکیا به سر می‌برد.

مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین نام‌ها در بخش تکنولوژی در دورانی که کاربران تمایل خود به رایانه‌ها را از دست داده و به تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها متمایل شده‌اند با مشکلات زیادی مواجه شده‌ است و منتقدان همواره این شرکت را به خاطر سرعت پایینش در پاسخ دادن به تقاضای بازار مورد انتقاد قرار داده‌اند. درواقع منتقدان بخش موبایل را یکی از نقاط ضعف این شرکت توصیف کرده‌اند.

نوکیا نیز که در بخش گوشی‌های موبایل یکی از شرکت‌های درجه یک به شمار می‌رود در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن با سقوط 24 درصدی میزان فروش گوشی‌هایش مواجه شد. طی این سه ماه نوکیا 53.7 میلیون گوشی به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهشی 27 درصدی داشته‌است. با این‌همه فروش لومیای جدید نوکیا که از سیستم عامل مایکروسافت برخوردار است، طی این دوره با افزایش مواجه شد.

به گفته تحلیل‌گران این قرارداد می‌تواند به نزدیک کردن سخت‌افزار به سیستم عامل کمک کرده و ترکیبی منسجم‌تر را ارائه کند،‌ درعین حال به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا برای رقابت در بازار موبایل استراتژی اثرگذارتری را در پیش بگیرد. مایکروسافت در این قرارداد توافق کرده تا برای 10 سال از برند نوکیا برروی محصولات موبایلی خود استفاده کند.

کد خبر 229605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز