همشهری آنلاین: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان پیام عملیات مرصاد ایستادگی تا آخرین نفس در برابر دشمن است گفت: در این عملیات وقتی که احساس خطر کردیم با تمام وجود رفتیم و به دفاع پرداختیم و اگر باز هم احساس خطر کنیم تا آخرین نفس پای انقلاب و نظام می‌‏ایستیم.

به گزارش مهر، سردار علی استاد حسینی در گفت‏وگویی به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام (ره) باعث خلع سلاح صدامیان شد؛ چرا که اینطور وانمود می‏کردند که ایرانیان قطعنامه را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: در اواخر جنگ با عملیات عراقی‌ها و پشتیبانی آمریکا و دیگر کشورها از عراق و همچنین استفاده آنها از بمب شیمیایی خیلی از جاها را از دست دادیم که این توهم برای عراق و منافقین به وجود آمد که ما در موضع ضعف قرار داریم.

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان افزود: با توجه به این موضع ضعف، از قبل منافقین با آموزش رژیم صدام هماهنگی و برنامه‏ریزی کرده بودند که عملیات کنند و صدام به آنها گفته بود الان وقت حمله است.

استادحسینی ادامه داد: منافقین هم با توهمات و اطلاعات و تحلیل‏های غلط از مردم فکر کردند، الان بهترین موقع است، بنابراین فراخوان زدند و نیروهای خود را از اروپا و ایران و سایر کشورها در عراق جمع کردند وحتی لباس‏هایشان همان لباس‌‏های معمولی بود، نیروها را بدون آموزش سازماندهی کردند.

وی گفت: منافقین آنقدر توهم داشتند که اعتقاد داشتند از طریق قصر شیرین کرمانشاه و همدان ظرف سه روز می‏توانند خود را به تهران برسانند.

منافقین فرماندار و استاندار تعیین کرده بودند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه منافقین حتی برای خودشان هم فرماندار و استاندار تعیین کرده بودند، بنابر این در این شرایط فکر کردند در بهترین موقعیت هستند، افزود: شاید از لحاظ ظاهری این درک آنها از موقعیت درست بود؛ چرا که عقب‏نشینی از فاو و جزایر مجنون و پذیرش قطعنامه باعث شد خیال کنند ایرانی‏ها در نقطعه ضعف هستند، بنابراین عملیات کردند.

استادحسینی دو اقدام عراقی‏ها در پشتیبانی از منافقین را اینگونه بیان کرد: اول یک عملیات بزرگ انحرافی که ذهن رزمندگان را از منطقه غرب منحرف کند، بنابراین کار خود را از جنوب آغاز کردند.

وی ادامه داد: عراق عملیاتی شبیه عملیات 31 شهریور برای رسیدن به اهواز آغاز کرد و حتی به جاده اهواز، خرمشهر دست یافتند؛ بنابراین همه نیروهای ما متمرکز جنوب شدند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با یادآوری اینکه مقر نیروهایی که از سمنان اعزام شدند، همان نزدیکی تنگه چهارزبر(مرصاد) بود، اظهار کرد: وقتی صدام به جنوب حمله کرد، زمینه را برای حمله منافقین در غرب فراهم کرد و به این فکر بود که هیچ نیروی در غرب جلوی منافقین نیست؛ چرا که جبهه غرب خالی است و همه به جنوب رفته‏اند و نیروهای حاضر در غرب هم توانایی ندارند که جلوگیری کنند.

استادحسینی احساس خطر و حضور مقام معظم رهبری در جبهه‏ها را عامل مهمی در آرایش دوباره نیروها دانسته و ادامه داد: بلافاصله بسیجیان احساس خطر کردند و مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت وارد جبهه‏ها شدند؛ بنابراین شور و نشاطی در بین مردم افتاد؛ چرا که در روز عملیات در ساعت 2 اخبار همین که گفت دشمن به ما حمله کرده، ساعت 3 جلوی درب سپاه خیلی از بسیجیان جمع شده بودند.

آمادگی دو هزار نفر بسیجی استان سمنان جهت اعزام به عملیات مرصاد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: در هنگام نماز مغرب و عشاء دو هزار نفر اعلام آمادگی کردند و فردا صبح حدود 250 نفر از شهرستان شاهرود در قالب یک گردان به فرماندهی شهید حاج عبدالله عرب نجفی با 40تا 50 تا کادر آماده اعزام به جبهه شدند.

استاد حسینی ادامه داد: در شهرستان دامغان هم گردان قمر بنی هاشم به فرماندهی رجب بینائیان و از شهرستان سمنان نیز گردان امام رضا(ع)به فرماندهی علی غریبشاه آمدند و ما ساعت هشت صبح فردا سه گردان به استعداد 700تا 800 نفر به جبهه بسیجی اعزام کردیم.

وی افزود: این سه گردان مقرشان در غرب بود، بنابراین نیروهای ما به غرب رفتند و در جایی که مقر پشتیبانی ما بود، یعنی تنگه چهار زبر مقر مستقر شدند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه در جبهه جنوب عملیات بود و شاید خیلی‏ ها می‏ گفتند مثل بقیه بروید جنوب؛ اما خط اصلی را صدام برای منافقین آماده کرده بود و منافقین با چه سرعتی قصد پیشرفت داشتند تا خود را به کرند، اسلام آّباد و کرمانشاه برسانند، گفت: فرمانده قرار گاه نجف سردار شوشتری بودند که ساعت 12 شب گفتند منافقین وارد اسلام آباد شدند، شما تنگه چهار زبر را ببندید.

استادحسینی افزود: نخستین نیرو از استان سمنان آمده بود به خواست خدا توفیق نبرد با منافقین اول نصیب رزمندگان استان شد.

زمینگیری 48 ساعته منافقان توسط رزمندگان استان سمنان در تنگه چهار زبر

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به شرح عملیات پرداخت و بیان داشت: از این سه گردان دو گردان تا اذان صبح فردا در این تنگه مستقر شده بودند و در ساعت 12 شب مهندسی آنجا را خاکریز کرد و ادوات ما هم مستقر شد.

استاد حسینی با یادآوری اینکه ما 48 ساعت در آنجا منافقین را زمین گیر کردیم تا نیروهای کمکی برای ما برسد، تاکید کرد: نبردی که رزمندگان استان ما انجام دادند، باعث سد راه منافقین شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تقدیم بیش از 67 نفر شهید و صدها نفر زخمی در عملیات مرصاد از سوی نیروهای ما این نقش استان سمنان را برجسته کرد، افزود: در اینجا بود که مقام معظم رهبری فرمودند" آنکه ایستاد تیپ 12 قائم (عج) بود و گرنه دشمن تا کرمانشاه می‏رسید و معلوم نبود که بعد چه تبعاتی داشته باشد".

بعد از عملیات مرصاد خیلی از فرماندهان می‏‌گفتند شما کجا بودید!؟

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با یادآوری اینکه بعد از عملیات مرصاد مشخص شد که نقش رزمندگان استان دیده نشده و با خیلی از فرماندهان که صحبت می ‏شد می‏ گفتند شما کجا بودید!؟، افزود: ما 48 ساعت قبل از عملیات مرصاد در موقعیت بودیم و دشمن را زمینگیر کردیم و کار به اینجا رسید، اگر ما نبودیم که 67 شهید نمی‏دادیم.

استادحسینی خاطرنشان کرد: بنابر این می‏توانیم وضعیت آنجا را تبیین کنیم و بدانیم نقش رزمندگان استان سمنان در عملیات مرصاد حیاتی بود، چرا اگر ما آن شب در آنجا مستقر نمی‏شدیم دشمن تا کجاها می‏ آمد.

وی بیان کرد: منافقین چیزی حدود تا 23 هزار نفر جمع کرده بودند که به زعم خودشان آخرین عملیات باشد و نام آن را هم فروغ جاویدان گذاشته بودند که به لطف خدا به غروب جاویدان تبدیل شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: منافقین تمام افراد خود را جمع کردند و فکر می‏کردند، کار نظام تمام است؛ اما از آنجا که خداوند در کمین بود ضربه سختی خوردند.

استادحسینی گفت: وقتی به پدری خبر کشته شدن فرزند منافقش را می‏دادند، می‏گفت " الحمدالله رب العالمین" و خدا را شکر می‏ کرد.

وی در خاتمه افزود: آن نیروی که از استان سمنان آمد چیزی در حدود 10 الی 12 گردان بود، آنقدر نیرو در جبهه‏ ها سرازیر شد که فرماندهان گفتند دیگر نیرو نفرستید و اگر بخواهیم با این نیرو تا بغداد پیش برویم، اما حضرت امام (ره) فرمودند که من قطعنامه را به خاطر یک سری معیارهایی پذیرفتم؛ بنابراین جلوی این کار را گرفتند.

کد خبر 224801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز