یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیمی کارتر عصر بوش را بدترین دوران ریاست جمهوری تاریخ آمریکا توصیف کرد.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین در ادامه اظهارات خویش در جمع رسانه‌های آمریکایی و خارجی عملکرد تونی بلر نخست وزیر بریتانیا در حمایت کامل از سیاست‌های بوش را محکوم کرد.

کارتر خطاب به روزنامه آرکانزاس دموکرات گازت گفت: تصور می‌کنم به دلیل مخالفت‌های جهانی با آمریکا، این دولت(دولت بوش) بدترین دولت تاریخ آمریکاست.

او افزود: ارزش‌های پایه‌ای ملت آمریکا در دوران دولت‌های بوش پدر، رونالد ریگان و ریچارد نیکسون بنا بر سیاست‌های آن دولت‌ها تغییر پیدا کرده بودند. اما روند تغییرات در دولت کنونی بیش از گذشته محسوس است و این آن چیزی است که من را بیش از هر چیز دیگری آشفته می‌سازد.

او همچنین عملکرد دولت بوش را به دلیل آغاز و فرجام نبرد علیه عراق افراطی توصیف کرد. کارتر گفت: اکنون سیاستی را بر مبنای حمله پیشگیرانه ترسیم کرده‌ایم که حتی اگر کشوری نیز به طور مستقیم امنیت ما را تهدید نکرد بتوانیم به آن حمله کنیم و نظام حاکم بر آن کشور را تغییر دهیم. اگر هم قصد تغییر نظامی در کشوری را داریم توجیه‌اش را نیز اینگونه بیان می‌کنیم که ممکن است آن کشور در آینده برای ما خطری ایجاد کند.

کارتر در مصاحبه‌ای جداگانه با شبکه خبری بی بی سی نیز تونی بلر نخست وزیر بریتانیا را مورد انتقاد قرار داد. زمانی که از کارتر پرسیده شد، چه دیدگاهی درباره حمایت بلر از رییس جمهوری کنونی آمریکا دارد، او پاسخ داد:حمایت بلر کورکورانه، وفادارانه و به ظاهر متملقانه و چاپلوسانه بود.

رییس جمهوری سابق آمریکا گفت: بدترین نوع حمایت بریتانیا از بوش که از مشورت سیاسی ضعیف و بیمارگونه‌ای بهره می‌برد، در زمان جنگ عراق صورت گرفت، فاجعه‌ای را برای دنیا به بار آورد.

کد خبر 22482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز