مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهري آنلاين: آژانس فضايي اروپا سالانه گروهي از دانشمندان و فضانوردانش را براي تمرين همكاري و مسئوليت‌پذيري به يكي از غارهاي سيستم غاري ساگروتا در ايتاليا مي‌فرستد.

غار

براساس گزارش لایو‌ساینس، این مجموعه غار در ساردینیای ایتالیا واقع شده و اکنون میزبان یکی از دشوارترین سفرهای شرکتی در جهان است. سالانه آژانس فضایی اروپا فضانوردان خود را برای نقشه‌برداری از بخشی از مجموعه غار ساگروتا برای چندین روز به بخشی از این غار می‌فرستد.

غار

در این سفرها فضانوردان باید برای همکاری با یکدیگر و مسئولیت‌پذیری در برابر امنیت دیگران در محیط‌های پرخطر آماده شوند. سفر امسال فضانوردان از ماه سپتامبر آغاز شده و در آن فضانوردان آموزش‌دیده‌ای از ایتالیا، کانادا، آمریکا، روسیه و ژاپن حضور خواهند  داشت.

در این تصاویر می‌توان فضانوردان را در یکی از این غارها مشاهده کرد، این تصویر زمانی به ثبت رسیده که تیم فضانوردان برای تمرین سفر اصلی در ماه ژوئن به این غار سفر کرده‌بودند.

غار

طی این سفرها فضانوردان پروتوکول‌های راهپیمایی‌های فضایی و نمونه‌برداری زیرزمینی را تمرین می‌کنند. طی سفر سال گذشته تیم فضانوردان گونه‌ای جدید از نوعی سخت‌پوست از خانواده خرچنگ‌ها و میگوها را در یکی از این غارها کشف کردند.

کد خبر 226220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز