همشهری آنلاین: ربات فضانورد سخنگوی Kirobo تا ماه آینده راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد

به گزارش ایسنا، سفر این ربات فضانورد اگرچه یک رویداد تاریخی فضایی محسوب نمی‌شود، اما علاوه بر سرگرمی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌، یک دستاورد فناوری شناخته می‌شود.

ربات فضانورد Kirobo بخشی از پروژه ربات کیبو (Kibo)‌ محسوب می‌شود؛ ارتفاع این ربات انسان نمای سخنگو تنها 34 سانتی‌متر است، چراکه برای انجام فعالیت‌های فیزیکی طراحی نشده است و وزن آن تنها یک کیلوگرم است.

این ربات سخنگو پروژه مشترکی با همکاری مرکز تحقیقات فناوری و علوم پیشرفته ژاپن، دانشگاه توکیو، شرکت Robo Garage‌ و شرکت تویوتا موتور است.

طراحان ربات فضانورد با حضور در جمع خبرنگاران در توکیو، توانایی‌های این ربات برای محاوره با انسان و پاسخ به پرسش‌های مختلف را به نمایش گذاشتند؛ این ربات بر پایه کیت رباتیک Robi طراحی شده که به راحتی در شرایط گرانش صفر عمل کرده و از توانایی تشخیص چهره و درک احساسات برخوردار است.

یوریچیکا نیشیجیما، مدیر پروژه Kirobo‌ تأکید می‌کند: نخستین فضانورد جهان از کشور روسیه بود، آمریکا نیز نخستین انسان را راهی ماه کرد و اکنون ژاپن نخستین ربات فضانورد با قابلیت برقراری ارتباط گفتاری با انسان را راهی فضا خواهد کرد.

ربات فضانورد چهارم آگوست (13 مرداد) از مرکز فضایی تانگاشیما آژانس اکتشافات فضایی ژاپن به وسیله موشک H-IIB راهی فضا خواهد شد.

پس از رسیدن به ایستگاه فضایی، نخستین کلمات توسط ربات فضانورد در فضا گفته می‌شود، اما به دلیل صحبت کردن ربات Kirobo به زبان ژاپنی، نخستین تجربه ارتباط گفتاری ربات- انسان در ماه دسامبر (آذر ماه) و همزمان با رسیدن فضانورد ژاپنی، کویچی واکاتا انجام خواهد شد.

نام این ربات از کلمه Kibo به معنای امید (در زبان ژاپنی) گرفته شده است

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز