همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک در تهران با جدیت دنبال می‌شود، گفت: بر اساس برنامه توسعه ۵ ساله‌ حوزه ترافیک، باید شبکه فیبر نوری تهران به ۱۴۰۰ کیلومتر و تعداد دوربین‌های نظارت تصویری شهر به ۱۵۰۰ دستگاه برسد.

cars

به گزارش تهران سما، حجت‌الله بهروز با بیان این مطلب گفت: در سال 92 حجم پیشنهادی فعالیت‌هایمان متأسفانه بیشتر از بودجه تخصیص یافته بود و به دلیل محدودیت در اعتبارات کمتر از نیمی از فعالیت‌هایی که می‌توانستیم انجام دهیم، مصوب شد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران باید در بخش جاری هزینه شود که مربوط به هزینه‌های نگهداری و تعمیر سیستم‌ها و تجهیزات ترافیکی است، از این رو نمی‌توانیم با توجه به محدودیت بودجه آن طور که باید و شاید برای توسعه سیستم‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کنیم.

بهروز تصریح کرد: بر اساس قانون باید هر ساله بخش قابل توجهی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها برای توسعه سیستم‌های هوشمند اختصاص یابد که از محل این اعتبارات، سال 91 ریالی دریافت نکردیم و رقم پیشنهادی برای سال 92 نیز بسیار ناچیز و کمتر از حدی است که قانون مصوب کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک بر اساس برنامه 5 ساله پیش می‌رود، گفت: ما همیشه از لحاظ توان اجرایی می‌توانستیم از برنامه‌ها جلوتر باشیم اما به دلیل کمبود بودجه و افزایش شدید قیمت‌ها و ارز در سال 92 نتوانستیم به نصف فعالیت‌ها و اقدامات مدنظرمان هم برسیم.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حجم اعتبارات این شرکت طی سال‌های اخیر کاهش نداشته اما قمیت‌ها آن‌قدر افزایش یافته که نمی‌توانیم با همان اعتبارات حجم کارهای قبلی را انجام دهیم.

وی افزود: تا پایان برنامه 5 ساله حوزه ترافیک تا سال 97 باید شبکه فیبر نوری پایتخت به 1400 کیلومتر و تعداد دوربین‌های نظارت تصویری به 1500 دستگاه برسد که که در حال حاضر هم تعداد دوربین‌های نظارت تصویری کمتر از 1000 دستگاه است و هم شبکه فیبر نوری کمتر از 1000 کیلومتر که باید تلاش کنیم مطابق با برنامه 5 ساله پیشرفته و سیستم‌های مدیریت هوشمند را در پایتخت بیش از پیش گسترش دهیم.

کد خبر 227211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز