همشهری آنلاین: ۲۵ نظامی مصری بر اثر حمله شبه نظامیان مسلح به نیروهای امنیتی مصر در شبه جزیره سیناء، کشته شدند.

حمله شبه نظامیان مسلح به نیروهای امنیتی مصر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در حمله شبه نظامیان مسلح به نیروهای امنیتی مصر دراستان سینای شمالی که امروز (دوشنبه) انجام شد، 25 تن از نظامیان مصری کشته شدند.

بنا به گفته منابع مصری، این حمله در شهر رفح، واقع در مرز مصر و غزه رخ داده و 3 نظامی دیگر نیز در جریان آن زخمی شده‌اند.

به گفته مسئولان امنیتی مصری، شبه نظامیان مسلح دو مینی بوس حامل نیروهای امنیت مرکزی مصر را در نزدیکی منطقه الماسورة رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن 25 نظامی در محل حمله کشته شدند.

ناآرمی‌ها در شبه جزیره سیناء از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده این کشور به دست ارتش افزایش یافته به نحوی که به گفته برخی منابع در این درگیری‌ها تا کنون بیش از 50 تن از نظامیان ارتش کشته شده‌اند.

ارتش مصر اخیرا عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این منطقه از شبه نظامیان مسلح آغاز کرده است.

واکنش اخوان المسلمین به کشته شدن 25 نظامی مصری در سینا

واکنش گروه تمرد مصر به کشته شدن 25 نظامی مصری در سینا و واکنش اخوان المسلمین به آن از مهمترین اخبار مصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، مصطفی حجازی مشاور رسانه ای رئیس جمهور موقت مصر گفت: مصر کشوری است که با حکمت برخورد می کند.

مشاور رئیس جمهوری موقت مصر افزود: دوره اقدامات فاشیستی در مصر به سر آمده است ما با کسانی که به نام دین دست به خشونت می زنند مقابله می کنیم.

وی افزود: خشونتها سبب حرکت مصر به سوی بن بست نخواهد شد و دولت مصر به دنبال پیاده کردن نقشه راه با حمایت مردم و بازگشت ثبات به کشور است.

حجازی بیان کرد: کشور به سوی نقشه راه حرکت می کند و این برای ساختن کشوری دموکراتیک و بر اساس قانون ضروری است.

مشاور رئیس جمهوری موقت مصر افزود: تشکلات بسته ای مانند اخوان المسلمین در قرن 21 جایی ندارند و دوره آن سپری شده است.

وی بیان کرد: گروه اخوان المسلمین از وضعیت یک گروه مخالف دولت به دشمن ملت تبدیل شده است و این سبب محدودیتهای اجتماعی برای آنها می شود.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی وابسته به اخوان المسلمین در مطلبی با عنوان "روایتهای مختلف ازکشته شدن 25 سرباز مصری در سینا" آورده است: اخبار ضد و نقیضی درباره 24 نظامی کشته شده مصری در سینا وجود دارد زیرا در حالی که برخی منابع کشته شدگان را عضو پلیس می دانند، برخی منابع کشته شدگان را از نیروهای ارتش معرفی کرده است.

منابع فوق بیان کردند: برخی کشته شدگان را نیروهای ارتشی که در حال بازگشت از مرخصی بودند دانسته اند و این در حالی است که ارتش مصر از زمان اعلام حالت فوق العاده در سوم جولای تمام مرخصی ها را لغو کرده است.

منابع وابسته به اخوان المسلمین افزودند: روایت سومی نیز وجود دارد که چهار افسر ارتش و هفت افسر وزارت کشور نیز به همراه 24 سرباز کشته شده اند و این موضوع سانسور شده است تا مردم علیه رژیم حاکم قیام نکنند.

این در حالی است که منابع وابسته به اخوان المسلمین از افتادن یک تانک ارتش در کانالی در اسماعیلیه و در مقابل منزل وهدان یکی از اعضای اخوان المسلمین خبر دادند.

از سوی دیگر عمرو دراج رئیس کمیته روابط خارجه حزب آزادی و عدالت و عضو ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا، حوادث سینا و کشته شدن شماری از سربازان مصری را محکوم کرد و خواستار تحقیق فوری در این باره و شناسایی و مجازات عاملان آن شد.

مراد محمد علی مشاور رسانه ای حزب آزادی و عدالت نیز ضمن محکوم کردن کشته شدن 24 سرباز مصری در سینا گفت: فعالیت مسالمت آمیز ما قوی ترین سلاح است و ما خشونت را نمی پذیریم.

این در حالی است که منابع وابسته به اخوان المسلمین مسیر تظاهرات امروز در مصر را اعلام کرد.

بر این اساس تظاهراتی از مقابل مسجد خاتم المرسلین و الاستقامه در الجیزه، مسجد اسد بن الفرات در الدقی، خالد بن ولید در امبابه، المراغی در حلوان، الریان در المعادی، ابوبکر در مصر الجدیده، خلفای راشدین در مصر الجدیده و مسجد العزیز بالله در الزیتون پس از نماز عصر برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر حسن شاهین عضو کمیته مرکزی جنبش تمرد گفت: گروه اخوان المسلمین مسئول کشته شدن 24 نظامی مصری در صبح امروز است و گواه آن نیز اظهارات محمد البلتاجی از رهبران حزب آزادی و عدالت است که توقف عملیات تروریستی در سینا را منوط به بازگشت مرسی به قدرت دانسته بود.

وی افزود: اخوان المسلمین به نفع کشورهای استعمارگر فعالیت می کند.

مرز مصر با نوار غزه به دنبال کشته شدن ماموران انتظامی بسته شد

  خبرگزاری ریا نووستی نیز در گزارشس اعلام کرد: مقامات مصر روز دو شنبه پس از کشته شدن 25 نفر از ماموران انتظامی این کشور در شمال شبه جزیره سینا، مرز با نوار غزه را بستند. این مطلب را سخنگوی وزارت کشور فلسطین به خبرگزاری «ریا نووستی» اطلاع داده است.

سخنگوی وزارت کشور فلسطین گفت: "مقامات مصر از تعطیلی گذرگاه رفح برای مدت نامعینی خبر دادند که مشکلات جدی را برای فلسطینی های مقیم نوار غزه ایجاد می کند".

گذرگاه رفح تنها گذرگاه نوار غزه با مصر محسوب می شود که فلسطینی ها در شرایط محاصره اسراییلی از طریق آن می توانند به خارج از نوار غزه سفر کنند. مقامات فلسطین در حال رایزنی با مصر بر سر این مساله هستند.

پیشتر گزارش شده بود گروهی از افراد ناشناس در شمال شبه جزیره سینا به دو اتوبوس حامل نظامیان مصری حمله کردند که باعث کشته شدن 25 نفر از این نظامیان شد. در حال حاضر ارتش مصر عملیات بزرگ ابعادی علیه گروه های اسلام گرای مرتبط با "القاعده" در این منطقه انجام می دهد.

کد خبر 227715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز