گروه حوادث: پیدا کردن گنج و سکه‌های قدیمی اگرچه تا به‌حال ترفندی برای سرقت اموال فریب‌خوردگان بود اما به تازگی وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر شده و جان و زندگی افراد را تهدید می‌کند.

همین 2‌ماه پیش بود که مردی به بهانه فروش عتیقه و گنج، زن و شوهری را به همراه 2فرزند خردسال آنها از ملارد به یکی از شهرهای غربی کشور کشاند و تمامی آنها را بی‌رحمانه به قتل رساند تا پول‌هایی که برای خرید عتیقه آورده بودند، سرقت کند. حالا با گذشت فقط 2‌ماه از این حادثه، این بار حادثه‌ای تکراری در استان سمنان رخ داد و مردی را قربانی جنایتی خونین کرد و همسر جوان او را تا یک قدمی مرگ برد.

ماجرا از این قرار بود که چندی قبل، مأموران پلیس آگاهی استان سمنان در جریان ناپدید شدن زوج جوانی قرار گرفتند. از آنجا که گم‌شدن این زوج مرموز بود، تحقیقات برای یافتن ردی از آنها شروع شد و طولی نکشید که مأموران متوجه شدند آنها آخرین بار با مردی به اسم ناصر در ارتباط بوده‌اند. در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که ناصر در کار خرید و فروش عتیقه است و همین اطلاعات کافی بود تا ظن مأموران نسبت به وی بیشتر شود و آنها مرد جوان را دستگیر کنند.

این مرد به اداره آگاهی منتقل شد و گرچه در ابتدا از سرنوشت زوج جوان اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد و می‌گفت که آنها را ندیده است، اما وقتی شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد زوج جوان آخرین‌بار با وی دیده شده بودند، ناصر لب به اعتراف گشود و پرده از جنایتی هولناک برداشت. او گفت که زوج جوان را به بهانه پیدا کردن گنج به بیابان‌های اطراف سمنان کشانده و در آنجا دست به قتل هردوی آنها زده تا اموالشان را سرقت کند. با این اعترافات، مأموران به سرعت راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان را در حالی پیدا کردند که همسر او به‌شدت مجروح شده بود اما هنوز نفس می‌کشید. این زن به سرعت به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

وعده‌های توخالی

وسوسه رسیدن به گنج و رسیدن به سودهای میلیونی از طریق خرید و فروش عتیقه و سکه‌های طلا، مدت‌هاست که وسیله‌ای برای سرکیسه‌کردن افراد طمعکار شده و سرقت‌ها و جنایات زیادی را به همراه داشته است. یکی از رایج‌ترین این شگردها، پیامک‌هایی است که از سوی کلاهبرداران برای طعمه‌هایشان فرستاده می‌شود. پیامک‌هایی که در آن، فرستنده خود را فردی چوپان و بی‌سواد معرفی کرده و مدعی است که هنگام چرای گوسفندانش در بیابان‌ها و تپه‌های باستانی مقدار زیادی سکه طلا پیدا کرده و قصد دارد آنها را به قیمت کمی به فروش برساند.

برخی از دریافت‌کنندگان این پیامک‌های دروغین نیز فریب ادعای مرد چوپان را خورده و با این تصور که با خرید این گنج می‌توانند به سود میلیونی برسند، با ساکی پر از پول راهی محل قرار با مرد چوپان می‌شوند تا به آرزویشان برسند. این افراد اگر خیلی خوش‌شانس باشند، فقط پول‌هایشان را در ازای دریافت سکه و عتیقه‌های تقلبی از دست می‌دهند. اما در بسیاری از مواقع نیز مشاهده شده که کلاهبرداران، بعد از کشاندن طعمه‌هایشان در بیابان‌های خلوت، آنها را تا حد مرگ کتک می‌زنند و بعد پول‌هایشان را سرقت می‌کنند. حالا اما کار از سرقت و زورگیری گذشته و افراد سودجو حتی حاضرند طعمه‌هایشان را به قتل برسانند تا نقشه شوم خود را عملی کنند.

کارشناسان و مقامات پلیس تا‌کنون بارها و بارها نسبت به اینگونه پیامک‌ها و فروش عتیقه‌ها و سکه‌های تقلبی هشدار داده‌اند اما متأسفانه هنوز این شگرد کلاهبرداری قربانی می‌گیرد و حتی ممکن است به قیمت جان افراد فریب‌خورده تمام شود.

کد خبر 228200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز