همشهری آنلاین: یک خبرنگار امریکایی به پرس تی‌وی گفت، اتهام امریکا علیه سوریه مبنی بر استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی، دستاویز قرار دادن «عملیاتی پرچم دروغین» برای توجیه اقدام نظامی علیه این کشور عربی است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، جفری کی. سیلورمن، خبرنگار مستقل ساکن ایالت جورجیا روز شنبه (۹ شهریور، ۳۱ آگوست) گفت، امریکا حملات پرچم دروغین در خلیج تونکین را ترتیب داد و این حملات دستاویز آغاز جنگ با ویتنام قرار گرفت.

وی افزود: «بر اساس قوانین بین المللی، بدون موافقت سازمان ملل، شما حق حمله یا تجاوز به کشور دیگری را که خود عرصه یگ جنگ داخلی است، ندارید.»

سیلورمن این اظهارات را بعد از این بیان کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا گفت واشنگتن در حال بررسی حملات «محدود» به سوریه است. امریکا ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دمشق را دستاویز حملات احتمالی خود به سوریه قرار داده است.

دولت سوریه قاطعانه ایفای هرگونه نقش در حملات شیمیایی هفته گذشته در حومه دمشق را رد کرده است.

سیلورمن گفت، ادعای امریکا مبنی بر مداخله بشر دوستانه در سوریه «دروغی ضعیف برای دور زدن قانون اختیارات جنگی این کشور و نقض قوانین بین الملل است.»

بر اساس نظرسنجی جدید ان‌بی‌سی نیوز، ۸۰ درصد امریکایی‌ها می‌گویند اوباما قبل از حمله به سوریه باید موافقت کنگره این کشور را جلب کند.

امریکا گزارشی اطلاعاتی را منتشر کرده است که طی آن ادعا می‌شود نیروهای دولتی سوریه هفته گذشته در حومه دمشق دست به حمله شیمیایی زده و صدها غیرنظامی را کشتند.

ایران، روسیه و چین در مورد مداخله نظامی در سوریه هشدار داده‌اند. مسکو می‎‌گوید، اقدام نظامی «تبعاتی فاجعه بار» برای تمام منطقه در پی خواهد داشت.

کد خبر 229275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز