شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج تا یک‌ماه آینده به قیمت پارسال برمی‌گردند.

 رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از اقدامات فوری سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج است که متأسفانه طی یک‌سال گذشته به‌علت تغییر نرخ ارز بین 2تا 3برابر گران شده‌اند. وی گفت:‌ برای کنترل و کاهش قیمت این داروها یک ردیف بودجه‌ای 1800میلیارد تومانی در اختیار داریم که برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت این داروها نسبت به قیمت سال گذشته، هزینه می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: البته احتمالا این میزان یارانه دارویی برای جبران قیمت این داروها کافی نیست و با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولان دولت به‌خصوص معاونت نظارت و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری داشته‌ایم درصورت نیاز، کسری این اعتبار جبران خواهد شد. معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اضافه کرد: در گذشته برای جلوگیری از افزایش قیمت داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج یک ردیف یارانه‌ای داشتیم و یک بخشی نیز به‌صورت حمایت‌های بیمه‌ای وجود داشت.

از این پس نیز با تجمیع اعتبارات موجود و با همکاری نزدیک وزارت بهداشت و بیمه‌ها که وابسته به وزارت رفاه هستند، به همین روش داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج را با قیمت سال گذشته در اختیار بیماران قرار می‌دهیم. دیناروند گفت: مصوبات متعددی برای حل مشکلات دارویی در دولت تصویب شده است که اعلام جزئیات آن برای مردم ممکن است خسته‌کننده باشد اما حاصل این تصمیمات این است که قیمت دارو برای بیماران مزمن و صعب‌العلاج ازجمله بیماران سرطانی،‌ ام اس، کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و... به نرخ سال گذشته برمی‌گردد

کد خبر 230117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز