گروه حوادث: جوان دانشجو که در دام ۳ افغانی زورگیر گرفتار شده بود هرگز تصور نمی‌کرد که در کمتر از نیم ساعت سارقان تبلتش دستگیر شوند.

متهم

دزدان 3مرد افغانی بودند که بعد از دستگیری سعی داشتند با هویت جعلی خود را ایرانی معرفی کنند.ساعت19‌، 14شهریور‌ماه مأموران کلانتری129 جامی هنگام گشت‌زنی در میدان حسن‌آباد به 3سرنشین یک دستگاه موتور پالس آبی رنگ که کنار خیابان توقف کرده بودند، شک کردند. آنها به محض دیدن مأموران اقدام به فرار کردند اما در جریان تعقیب و گریز دستگیر شدند. در بازرسی از وسایل آنها چندین کارت سوخت، مدارک شناسایی افراد مختلف و یک دستگاه تبلت کشف شد و متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال یافتند.

کارآگاهان در بازرسی از کیفی که در اختیار متهمان بود شماره تماسی از صاحب کیف که یک جوان دانشجو بود پیدا کردند. وی بعد از تماس پلیس بلافاصله در کلانتری حاضر شد و هر 3 متهم پرونده را به‌عنوان سارق کیف حاوی تبلتش شناسایی کرد. جوان دانشجو در تحقیقات گفت: ساعتی قبل وقتی به خانه‌مان در خیابان 30تیر رسیدم، در یک دستم کیف تبلتم بود و با دست دیگرم زنگ خانه را زدم که ناگهان شخصی از پشت سر کیف دستی‌ام را کشید و من نیز تعادلم را از دست دادم و به زمین افتادم.

در همان لحظه پسرجوانی را دیدم که لباس سفید و مشکی پوشیده بود. او به زور تبلتم را دزدید و پا به فرار گذاشت. وی افزود: چند متر جلوتر یک موتور پالس آبی‌رنگ با 2سرنشین ایستاده بودند که سارق بعد از فرار ترک موتور نشست و همگی متواری شدند. سعی کردم آنها را تعقیب کنم اما بی‌فایده بود. جوان دانشجو گفت: هنوز از این ماجرا چیزی به پلیس نگفته و شکایت نکرده بودم که نیم ساعت بعد از کلانتری با من تماس گرفتند و گفتند که دزدها را گرفته‌اند.

بعد از اظهارات جوان دانشجو، ‌متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. متهمان در بازجویی‌ها خود را ایرانی معرفی کردند اما در بررسی‌ها مشخص شد که مدارک آنها جعلی است و هر 3جوان دستگیر شده افغانی هستند. مأموران در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که در دام این 3سارق افغانی گرفتار شده بودند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت20، 13شهریور‌ماه پس از خرید گوشی تلفن همراه به سمت خیابان حافظ در حرکت بودم که ناگهان شخصی از پشت سر ضربه محکمی به سرم زد و پس از پیچاندن دستم و سرقت گوشی تلفن همراه، به سرعت روی یک دستگاه موتورسیکلت پرید و به همراه 2نفر دیگر از محل متواری شد.

سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادر شده است و متهمان جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند به همین‌خاطر از کسانی که بدین شگرد توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پالس آبی رنگ مورد زورگیری، تهدید، ضرب و جرح و سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 230986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز