چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری کارمندان و کارکنان بخش های مختلف ادارات دولتی، یونان را در آستانه تعطیلی کامل قرار داده است.

اعتصاب سراسری ادارات دولتی یونان را به تعطیلی کشاند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آتن، اتحادیه سراسری کارمندی(اد- دی) با حمایت اتحادیه سراسری کارگری (یسه)، اتحادیه سراسری کارگران مبارزه (پامه)، اتحادیه سراسری معلمان (المه) و احزاب سیاسی و سندیکاها در یک حرکت همزمان به نشانه مخالفت با نظام سرمایه داری و ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی در یونان دست به اعتصاب و تظاهرات اعتراضی زده اند.

در جریان این اعتصابات که برای مدت 48 ساعت از طرف اتحادیه های معترض به سیاست ریاضت اقتصادی اعلام شده کلیه ادارات دولتی روز چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

در پی اعلام این اعتصابات امروز خطوط اتوبوسرانی و ریلی درون و برون شهری، گمرکات، ادارات پست، مدارس، بیمارستان ها، دانشگاه ها، بانک ها و دیگر ادارات دولتی تعطیل شدند.

اعتصابات و تظاهرات اعتراضی امروز و فردا با هدف مخالفت با کاهش نیروی انسانی ادارات، بیمارستان ها، مدارس و مراکز آموزش عالی برگزار گردیده است.

امروز و هم اکنون معترضان با تجمع در خیابانهای اصلی شهر آتن در حال راهپیمایی بسوی پارلمان این کشور هستند و دولت نیروهای امنیتی را برای برقراری نظم بکار گرفته است.

با ادامه این راهپیمایی اعتراضی کلیه خیابان های مرکز شهر آتن توسط نیروهای امنیتی به روی وسایل نقلیه مسدود گردیده و درگیریهای مختصری تا این لحظه بین معترضان و پلیس رخ داده است.

در همین حال دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان مراکز آموزشی با تجمع در مقابل وزارت آموزش و امور مذهبی مخالفت خود را با ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی دولت اعلام داشتند.

تجمع کنندگان تلاش کردند که با ورود به محوطه وزارت آموزش و امور مذهبی با مسئولین دیدار کنند که با واکنش شدید نیروهای امنیتی مواجه و درگیریهایی بین آنان بوجود آمد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، در دیگر شهرهای این کشور نیز تظاهرات گسترده مردمی امروز در جریان بوده است.

دولت یونان به درخواست اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در نظر دارد تا پاسان سال میلادی جاری تعداد 2 هزار و 500 نفر از نیروی انسانی را به دیگر ادارات انتقال داده، تعدیل و یا اخراج نماید.

در حالی دولت یونان درصدد کاهش نیروی انسانی ادارات است که نرخ بیکاری بطور کلی به 28 درصد و در میان جوان 18 الی 24 سال به 60 درصد نیز رسیده است.

کد خبر 231578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز