جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات رسمی نیجریه گفته‌اند که در پی حمله‌گروه شبه‌نظامی بوکو حرم در شمال شرقی ایالت بورنو، دست‌کم ۸۷ تن کشته شده‌اند.

۸۷ کشته در حمله شبه‌نظامیان در نیجریه

به گزارش پرس تی وی، سعیدو یاکوبو از سازمان حمایت از محیط زیست در ایالت بورنو اظهار داشت، «تا کنون ۸۷ جسد از بوته‌زار بیرون آورده شده‌اند و ماموران به دنبال اجساد بیشتری هستند.»

این حمله در آخرین ساعات روز سه‌شنبه (۲۶ شهریور) در شهر بنیشیک واقع در ۷۰ کیلومتری غرب میدگوری، پایتخت نیجریه توسط اعضای گروهی ملبس به لباس‌های نظامی صورت گرفته است.

شاهدان این کشتار می‌گویند، شبه‌نظامیان بر روی مردمی که در تلاش برای خروج از شهر بودند آتش گشوده و خانه‌ها را به آتش کشیده‌اند.

گفته می‌شود به دنبال این حمله، کاشیم شتیما، فرماندار ایالت بورنو به شهر بنیشیک رفته و با دیدن صحنه این حمله آن را «وحشیانه» توصیف کرده است.

در ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی، دولت نیجریه در سه ایالت شمال شرقی این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرده و گفته است که گروه بوگو حرم اهدید امنیتی در این ایالات به شمار می‌رود.

گروه بوگو حرم گفته است که هدف این گروه سقوط دولت نیجریه است.

این گروه مسئولیت حملات بمب‌گذاری شده و مسلحانه سال ۲۰۰۹ را در بخش‌های مختلفی از نیجریه بر عهده گرفته است.

طی چهار سال گذشته، گفته‌می‌شود که خشونت‌ها در این پرجمعیت‌ترین کشور آفریقای جان ۳۶۰۰ تن را گرفته که تعدادی از آن‌ها به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

کد خبر 231691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز