گروه اقتصادی: در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف از ۵منطقه ثبت شده جهانی فرش دستباف شامل هریس، اصفهان، قم، تبریز و خوی در مرکز مالکیت معنوی دنیا رونمایی شد.

فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر تجار داخلی و خارجی مواجه شده و با حضور230تاجر خارجی فرش دستباف و تجار و تولیدکنندگان داخلی از یکم تا 7مهر‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران بر‌پا خواهد بود.

محمدباقر آقاعلیخانی این نمایشگاه را فرصت بی‌نظیری برای افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی قلمداد کرد و افزود: کشورهای ژاپن، چین، آلمان، لبنان، سوئیس و فرانسه بیشترین هیأت‌های تجاری را به بیست‌ودومین نمایشگاه فرش دستباف اعزام کرده‌اند. همچنین هیأت 15نفره‌ای از دکوراتورهای حرفه‌ای به ایران آمدند تا بتوان با استفاده از فرصت حضور آنها فرش ایرانی را وارد دکوراسیون چین و سپس دنیا کرد.

شکایت حقوقی برای رفع تحریم صادرات فرش در این مراسم محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تحریم صادرات برخی کالاها مانند فرش به آمریکا، محدودیت‌های بسیاری را برای این هنر صنعت ایجاد کرده است، گفت: بر این اساس لغو این تحریم‌ها با طرح شکایت حقوقی یا مذاکرات را دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 232228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز