همشهری آنلاین: عبدالوهاب معطر وزیر تجارت و صنایع دستی تونس با حضور در شرکت سهامی فرش ایران بر توسعه روابط اقتصادی در حوزه فرش دستباف بین ایران و تونس تاکید کرد.

محمدرضا عابد، مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران در این ملاقات قدمت دیرینه شرکت سهامی فرش را یادآور شد و توضیحاتی در این خصوص بیان کرد.

وزیر تجارت و صنایع دستی جمهوری تونس با اشاره به کیفیت مرغوب فرش ایرانی گفت: کشور ایران در حوزه فرش دستباف بسیار پیشرفته است و ما اصرار داریم از تجربه ایرانیان در این راستا استفاده کنیم و بین تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی و تونسی ارتباط برقرار کنیم.

"معطر" همچنین اظهار داشت: از آنجایی که زمینه های همکاری بین ایران و تونس زیاد است ما تمایل داریم یادداشت تفاهمی بین شرکت سهامی فرش ایران و وزارتخانه تجارت و صنایع دستی تونس وجود داشته باشد که این کار منجر به عرضه محصولات ایران در تونس و متقابلا عرضه نوآوری های تونس در ایران شود.

وزیر تجارت و صنایع دستی تونس با تاکید بر تجربیات ارزنده ایرانیان در زمینه فرش دستباف اظهار داشت: ما مایلیم در بخش های مختلف فرش دستباف کارشناسانی را از ایران در تونس داشته باشیم تا بر ارتقا کیفیت فرش در تونس بیفزاییم.

"معطر" در ادامه افزود: البته پیش از این کارشناسانی از ایران به تونس آمده بودند ولی تمایل ما بر ادامه روند تبادلات و اطلاعات در این حوزه است.

عبدالوهاب معطر، همچنین از مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران دعوت کرد تا به اتفاق هیات همراه برای بازدید از کارگاه های فرشبافی تونس راهی این کشور شوند.

وی همچنین از وزیر تجارت و صنایع دستی جمهوری تونس خواست تا امکان برپایی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در این کشور را عملیاتی کند.

"معطر" و "عابد" ضمن توافق همکاری بین طرفین، قول مساعدت و همکاری در زمینه های مختلف فرش دستباف دادند.

کد خبر 236998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز