معاون اقتصادی بانک مرکزی رسما از آغاز لغو تحریم سوئیفت برای واردات دارو و مواد غذایی به ایران خبر داد.

اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: بانک خاورمیانه (یکی از بانک‌های جدیدالتاسیس بخش خصوصی) به‌دلیل اینکه تا‌کنون هیچگونه روابط تجاری نداشت درخواست خود را ارسال کرده بود و 2 تا 3 هفته قبل سوئیفت به این بانک مجوز داد و ارتباط با بانک خاورمیانه در این شبکه برقرار شد.

کمیجانی ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون سوئیفت بانک خاورمیانه برقرار شده است، ادامه داد: بانک خاورمیانه می‌خواهد برای واردات دارو و مواد غذایی و تجهیزات دارویی اقدام کند، البته اوفک (در خزانه دارایی آمریکا) در 25جولای اعلام کرده بانک‌های ایرانی که می‌خواهند نسبت به واردات دارو و غذا و تجهیزات دارویی اقدام کنند حتی با استفاده از وجوه و منابع ارزی بانک مرکزی مجاز به فعالیت هستند.
سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که مرکز آن در بلژیک است و مؤسسات مالی سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می‌کنند.

سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک‌های داخل کشور و بانک‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوئیفت از شنبه 27اسفند 1390در راستای تحریم‌های اروپایی خدمات را به برخی بانک‌های ایرانی که مشمول طرح تحریم‌اند قطع کرد.

کد خبر 232733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز