فریبا خانی: امسال در هفته‌ی ملی کودک (۱۵ تا ۲۱ مهر)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با شعار «زنده باد کودکی، زنده‌باد زندگی» برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. در تهران بیش‌تر این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های و نهادهای مختلف، در مرکز آفرینش‌های هنری کانون به اجرا در می‌آیند.

بزرگ‌ترها به دنیاى کودکى نزدیک شوند

دوشنبه‌ 8 مهر، به همین مناسبت، نمایندگان دستگاه‌های مشارکت کننده در برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، در یک نشست خبری شرکت کردند و گزارشی از فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این هفته ارائه دادند.

* * *

برنامه‌ریزی امروزی

سیدصادق رضایی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست ‌گفت: «کودکان امروز با کودکان نسل‌های گذشته متفاوتند و هرگونه برنامه‌ریزی برای کودک امروز، باید متناسب با نیازهای کودکان امروزی صورت گیرد.»

او در همین زمینه اضافه کرد: «کودکان نیاز به شعار ندارند و ما هستیم که سعی می‌کنیم خود را به دنیای کودکی نزدیک کنیم.»

محمدباقر ادوسی، دبیر ستاد برگزاری هفته ملی کودک ایران، نیز در پاسخ به خبرنگار دوچرخه گفت: «به‌طور هم‌زمان، برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در 31 استان کشور در حال شکل‌گیری است و تا امروز، 83 جلسه و کارگروه در این‌باره تشکیل شده است. در این جلسه نیز نمایندگان 20 دستگاه دولتی و غیردولتی در بهتر برگزار شدن هفته‌ی ملی کودکان و نوجوانان شرکت دارند.»

* * *

عدالت آموزشی

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم تأکید کرد: «برای پیش رفتن به سمت توسعه‌ی پایدار، توجه به کودکان بسیار مهم است. به‌خاطر همین، آموزش و پرورش سیاست پیش به سوی عدالت آموزشی، را محور قرار داده است. این سیاست مخصوصاً در دوره‌ی ابتدایی که دوره‌ی مبنا  و پایه‌ای است، اهمیت بیش‌تری دارد.»

منیر صفی‌الدین، نماینده‌ی سازمان یونیسف هم در این نشست ضمن اظهار خرسندی از این‌که نهادها و دستگاه‌های دولتی در ایران به موضوع‌های مرتبط با کودکان می‌پردازند، از رسانه‌ها نیز تشکر کرد که در ایران با حساسیت فراوان موضوع‌های این حوزه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مهتاب کرامتی، سفیر حسن نیت یونیسف هم در این نشست حضور داشت و بر شعار زنده‌باد کودکی، زنده‌باد زندگی تأکید کرد.

* * *

غربالگری‌های بهزیستی

حمیدرضا الوند، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی هم در این نشست یادآوری کرد: «بهزیستی، سازمانی است که به شکل جدی با کودکان سرو کار دارد و این‌که 700 هزار کودک در مهد کودک‌های کشور زیر نظر بهزیستی هستند،  نشانه‌ی مهمی از این ارتباط است.»

او به بحث غربالگری هم اشاره کرد و ‌گفت: «بهزیستی قدم‌های مهمی را در غربالگری بینایی، شنوایی، اوتیسم و... انجام داده است.»

سید حامد برکاتی، رئیس اداره‌ی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به اهمیت سلامت کودکان مخصوصاً در سن‌های صفر تا شش  سالگی اشاره کرد.

کد خبر 233256
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز