همشهری آنلاین: مدیر مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: زائران بیت‌الله الحرام بدانند که چه شیعه و چه سنی همگی خدا را قبول دارند و باید در این راستا هم‌اندیشی و همگامی مهمی داشته باشیم.

حج

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که « باید آگاهی‌ها،‌ استعداد‌ها و هم‌اندیشی‌ها را در حج بالا ببریم» اظهار کرد: یک سری از افراد در حج فقط به دنبال سیاحت و یا گذراندن وقت هستند که باید به آنها یادآوری کنیم که فلسفه اصلی حج این نیست.

وی ادامه داد: اگر به فلسفه اصلی حج در زمان پیامبر(ص) هم برگردیم می‌بینیم که حج یک فرصت مناسب برای هم‌اندیشی و همایش‌های مهم بوده و پیامبر(ص) همه ساله چه در حج عمره و چه در حج واجب از این فرصت برای بیان مسائل قرآنی و وحیانی استفاده می‌کرد.

حق‌جو با بیان این‌که «انگیزه اصلی حجاج ایرانی باید امر به معروف و نهی از منکر باشد» خاطرنشان کرد: اگر زائران ایرانی بتوانند پیام‌های دینی را به سایر کشورها برسانند بیشترین نفع را به اسلام می‌رسانند، چراکه نه هزینه‌ای برای ما دارد و نه اینکه مشکلی به وجود می‌آید. حجاج باید با اطرافیان خود از در دوستی و محبت وارد شوند تا معارف دینی را به آنها یادآوری کنند.

حق‌جو در ادامه با اشاره به این‌که «علاوه بر زبان، رفتار حجاج نیز خیلی تاثیرگذار است» گفت: همواره ایرانی‌ها به خوش‌رویی معروف بوده‌اند و از این خصلت خوب می‌توانیم برای نشر معارف دینی بهترین استفاده را کنیم. زائر ایرانی باید به دنبال این باشد که حتی اگر بی‌احترامی دید، ایثار کند و با مهربانی جواب این بی‌احترامی‌ها را بدهد تا ارزش‌های اصلی شیعه و اسلام را یادآوری کند.

مدیر مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: نقشه اصلی دشمن این است که بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد، ما شیعیان باید بدانیم که سلفی و وهابیت جزء سنی‌ها نیستند. آنها یک حزب دست‌پروده غربی‌ها هستند که حتی اهل تسنن هم آنها را قبول ندارد. شیعه و سنی در 95 درصد از موارد اسلام با همدیگر مشترک هستند. ما باید به این اشتراکات که قرآن، کعبه، معاد، پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند توجه کنیم.

حق‌جو در پایان گفت: اگر به این اشتراکات دین توجه کنیم می‌تواند بهترین راهگشا برای مسلمانان باشد. ما نباید به کشورهای بیگانه این اجازه را بدهیم که باعث برهم خوردن نظم اسلام شود.

کد خبر 233386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز