همشهری آنلاین: معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: امسال برای اجرای طرح های عمرانی در روستاها، اعتباری بالغ بر دو هزار و 200 ‪ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عباس علیجانی که در گردهمایی سراسری دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستایی استان چهارمحال ‌و بختیاری سخن می گفت، ‌افزود: این ‌اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی،خدماتی، رفاهی، خریداری ماشین‌آلات و اجرای طرح های گردشگری روستائی هزینه می‌شود.
وی افزود: اعتبارات دهیاری‌ها با توجه به شاخص محرومیت وجمعیت دهیاری توزیع می شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اعلام اینکه اکنون در کشور ‪ ۲۰هزار روستا دارای دهیاری است، افزود:از این تعداد نزدیک به ‪ ۱۶هزار روستا دارای طرح هادی روستایی است.

علیجانی همچنین ازتشکیل ‪ ۳۵هزار و ‪ ۶۷۲ دهیاری درکشور تا پایان برنامه چهارم توسعه در کشور خبر داد و افزود:تمام روستاهای واجد شرایط تا پایان برنامه چهارم توسعه صاحب دهیاری خواهند شد.
 
وی گفت:اکنون درکشور‪۴۰۰ روستادارای طرح گردشگری هستند و تاپایان برنامه چهارم توسعه در بیش از ‪ ۳۱۳ روستا پارک جنگلی با هدف جذب توریست و ایجاد امکانات رفاهی برای روستاییان احداث می‌شود.
 
علیجانی در ادامه گفت:تا پایان برنامه چهارم ‌توسعه تمامی کارهایی که در روستاها می‌تواند توسط دهیاری ‌انجام شود ، باید از دستگاههای اجرایی دولت به ‌دهیاری ها واگذار شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین در ادامه ایجاد صندون تعاون در نواحی صنعتی روستایی در بخش کشاورزی و استفاده از پتانسیل‌های روستاها را از مهمترین برنامه‌های اجرایی در روستا اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف بالابردن وضعیت اقتصادی روستاها، افزایش خدمات، ایجاداشتغال پایدار خودکفا کردن دهیاری‌ها تشکیل می‌شود.
 
وی گفت:ازمجموع اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری‌ها امسال بالغ بر ‪۲۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.
رجبعلی صادقی استاندارچهارمحال و بختیاری نیز دراین گردهمایی گفت: سوق دادن اعتبارات به روستا برای اجرای طرح های عمرانی بزرگ رایکی‌از مهمترین اهداف دولت برای توسعه روستاها به شمار می‌رود.
 
وی افزود: با اجرای طرح های صنعتی در روستا و رساندن آنها به توسعه پایدار می‌توان از مهاجرت افراد به شهرها جلوگیری کرد.
 
صادقی گفت: استان ‌چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که دارای پتانسیل های فراونی در زمینه روستاها به ویژه در بخش گردشگری است و باید روستاها را در بخش کردشگری و زمینه جذب توریست تقویت کرد.

کد خبر 23366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز