شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهلمین شماره ماهنامه سفر ویژه مهرماه منتشر شد.

ماهنامه سفر

این ماهنامه به بررسی ابعاد جذاب و تاریک کوهنوردی حرفه‌ای، بازاریابی مقاصد گردشگری، کاروانسراهای میاندشت میامی و حقایق گل‌نبشته‌ها می‌پردازد.

به گزارش ایبنا، شماره جدید ماهنامه سفر به تازه‌ترین رویدادهای گردشگری می‌پردازد. انتخاب ایران به‌عنوان نایب رییس سازمان جهانی گردشگری، برگزیده شدن پوستر جاذبه‌های گردشگری ایران بین 121 کشور، انتصابات جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دریافت جایزه معماری بنیاد آقاخان برای طرح مرمتی بازار تبریز برخی از این رویدادها را تشکیل می‌دهند.

گزارش اصلی این شماره ماهنامه سفر با عنوان شکوه یک اوج ابعاد جذاب و تاریک کوهنوردی حرفه‌ای را بررسی می‌کند. این ماهنامه آسیب‌شناسی کوهنوردی حرفه‌ای را موضوع میزگرد کارشناسی این شماره قرار داده است. ابزار کوه نوردی به مثابه کالای لوکس،‌ صعود بی بازگشت، هرچه سخت‌تر، انسان سازتر، کانچن جونگا: کوهستان خدایان و دستان نجات‌بخش عناوین دیگر این بخش است.

آذربایجان، نقطه تلاقی تاریخ در طبیعت ایران، کاروانسراهای میاندشت میامی لب شط و گیلان، سرزمین تالاب‌های سحرآمیز عناوین گزارش‌هایی است که در بخش ایرانگردی چهلمین شماره ماهنامه سفر به چاپ رسیده‌اند.

در این بخش درباره کاروانسراهای میاندشت میامی می‌خوانیم: مجموعه کاروانسراهای میاندشت در فاصله 45 کیلومتری شرق میامی قرار دارد و شامل 3 کاروانسرا است. یکی در دوره صفوی و دوتای دیگر در دوره قاجار ساخته شده است. این مجموعه با مساحتی بالغ بر 22 هزار متر مربع عرصه و 10 هزار متر مربع اعیان به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسراهای ایران محسوب می‌شود.

سفر و میراث این شماره از ماهنامه، مقالاتی خواندنی با نام‌های داستان قزوین، خاطره شهر در گذر فراموشی و حقایق گل‌نبشته‌ها دارد. در داستان قزوین نویسنده ضمن بیان تاریخچه‌ای از قزوین، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی این شهر را نیز معرفی می‌کند.

اندونزی، طبیعت و دیگر هیچ، سوئیس شگفت‌انگیز، پایتخت سبز اروپا و باکو: غریب آشنا عناوین مقالات بخش سفر و جام جهان این شماره ماهنامه است. در این بخش خوانندگان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، موزه‌ها و دیگر مکان‌های دیدنی اندونزی، سوئیس، اسپانیا و باکو آشنا می‌شوند.

در بخش سفر و دیدگاه، بازاریابی مقاصد گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد و دیدگاه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ورود اتاق بازرگانی به حوزه گردشگری سلامت بیان می‌شود.

یوز آسیایی، میراث طبیعی ایرانیان، جاذبه‌ها و عجایب جهان از نگاه نشنال جئوگرافیک، غریب مجسمه‌ساز موزه لوور، اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا و حلزون‌های آهنی از سرعت عصر جدید جا مانده‌اند! دیگر عناوین گزارش‌ها و مقالات جدیدترین شماره ماهنامه سفر است.

چهلمین شماره ماهنامه سفر در 88 صفحه و بهای چهار هزار و 500 تومان به سردبیری همایون ذرقانی از سوی موسسه فرهنگی-مطبوعاتی نشر ترابر در دسترس علاقه‌مندان گردشگری قرار گرفت.

کد خبر 233857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز