دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: لیبی عملیات کماندو‌های آمریکایی در خاک این کشور را محکوم و از این کشور درخصوص این ماموریت سری توضیح خواست.

ali zeidan

علی زیدان،نخست‌وزیر لیبی‌ باوجود محکوم‌کردن عملیات آمریکا و درخواست توضیح از این کشور،بنا به گزارش نیویرک‌تایمز،از سوی نمایندگان پارلمان لیبی درصورت دخالت و آگاهی دولت از این ماجرا، به برکناری تهدید شده‌است.

کماندوهای وِیژۀ آمریکایی، روز شنبه در دو عملیات جداگانه در دو کشور لیبی و سومالی به سراغ دو مردی رفتند که پنتاگون آنها را از سران القاعده می‌داند.

کماندوهای آمریکایی در ماموریتی سری در طرابلس، پایتخت لیبی، توانستند ابو انس ال‌لیبی را دستگیر و او را بربایند. آمریکا، ال‌لیبی را از عاملان اصلی حمله تروریستی ۱۵ سال پیش به سفارتخانه‌اش در نایروبی، پایتخت کنیا می‌داند.

اما برادر  ال‌لیبی، اقدام کماندوهای آمریکایی در ربودن برادرش را به دزدی دریایی تشبیه کرد و گفت:برادرم باید مثل هر شهروند لیبیایی در اینجا، توسط دولت لیبی و با استناد به مدارک و شواهدی که آمریکا ارائه می‌کرد، محاکمه می‌شد.

عملیات کماندوهای آمریکایی برخلاف طرابلس در سومالی، موفقیت آمیز نبود و آنان نتوانستند فرد مظنون و متهم موردنظر خود را دستگیر  کنند یا به‌قتل برسانند.

کد خبر 234056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز