همشهری آنلاین: سرنوشت بخشی از پاداش وزارت ورزش و جوانان به تیم‌های ملی فوتبال ایران همچنان نامشخص است.

فوتبال

تسنیم نوشت: تیم فوتبال نوجوانان ایران تا چند روز دیگر عازم مسابقات جام جهانی در امارات است اما در این تیم اتفاق عجیبی رخ داده است. مسئولان این تیم با این معضل روبرو هستند که نیمی از تیم آنها پاداش گرفته و نیمی دیگر پاداشی دریافت نکرده‌اند. شاید بسیاری فراموش کرده باشند ماجرا به زمان وزارت محمد عباسی باز می‌گردد.

همان مراسم عجیب تقدیر از تیم‌های ملی فوتبال و بازی نیمه کاره تیم جام جهانی 98 با تیم ملی فعلی ایران. آن روز قرار بود 70 سکه به تیم نوجوانان ایران اهدا شود اما تنها 40 سکه به دست مسئولان این تیم رسید و برای دریافت باقی مانده سکه‌ها قول آینده داده شد.

مسئولان فدراسیون و تیم نوجوانان خوش باورانه سکه‌ها را میان برخی بازیکنان تیم نوجوانان تقسیم کردند و منتظر آینده‌ای ماندند که هنوز نیامده است.

پرهیزگار سرپرست تیم فوتبال نوجوانان در این باره به تسنیم گفت: اگر این پاداش را به ما نمی‌دادند بهتر از دادن آن به این شکل بود. سکه‌های دریافتی را میان تعدادی از بازیکنان تقسیم کرده‌ایم اما مانده‌ایم که در مورد سایر بازیکنان چه کاری انجام دهیم.

110 سکه کم آمد

یک مقام ارشد وزارت ورزش و جوانان در زمان محمد عباسی با شرط مطرح نشدن نامش در این باره به تسنیم گفت: تنها بحث 30 سکه تیم نوجوانان نیست بلکه 110 سکه از مجموع سکه‌هایی که قرار بوده بعنوان پاداش تیم‌های ملی فوتبال پرداخت شود، به آنها پرداخت نشده است. قرار بود این سکه‌ها را صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به ملی پوشان اهدا کند.

وی افزود: یا صندوق این کار را انجام نداده یا اینکه به دلیل کمبود منابع مالی در وزارت ورزش و جوانان هنوز این پاداش پرداخت نشده است.

ارباب سکه‌ها

شاید بسیاری از پاسخگو نبودن رامین ولایتی گله‌مند باشند اما رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در این موضوع با اطمینان خاطر پاسخگو بود. ولایتی به تسنیم گفت: تمامی سکه‌هایی که در اختیار ما بود و وزارت ورزش تعیین کرده بود در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دادیم. اگر کم و کسری در تعداد سکه‌ها وجود دارد از جانب فدراسیون بوده است.

از ولایتی در مورد تعداد مجموع سکه‌ها سوال می‌کنیم،‌ می‌گوید حضور ذهن ندارد و ادامه می‌دهد: ما تعداد سکه‌هایی که گفته شده بود را پرداخت کردیم و اگر بحث دیگری از طرف مسئولان وقت در وزارت ورزش و جوانان مطرح شده باید خودشان توضیح دهند.

نه سکه دادند و نه فیش حج

برخلاف ولایتی، در فدراسیون فوتبال مهدی محمد نبی تعداد سکه‌ها را کاملا در حافظه دارد و به تسنیم می‌گوید: قرار بود 310 سکه به فدراسیون داده شود که 200 عدد آن از سوی صندوق داده شد اما سایر سکه‌ها هنوز به دست ما نرسیده است. علاوه بر آن قرار بود این صندوق فیش حج بازیکنان تیم جام جهانی 98 را نیز تامین کند که این اتفاق هم رخ نداد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید دارد که تمام 200 سکه اهدایی میان ملی پوشان توزیع شده و کسری آن همان 110 سکه‌ای است که او و البته مقام ارشد پیشین وزارت ورزش عنوان می‌کنند باید از طریق صندوق پرداخت می‌شده است.

با این حال رامین ولایتی همچنان تاکید دارد که سکه‌ها را مطابق با آمار وزارت ورزش پرداخت کرده است. در نهایت مسئولان جدید وزارت ورزش می‌مانند و تعهدی که از دوران وزارت محمد عباسی باقی مانده و البته به نظر می‌رسد همه ترجیح می‌دهند این موضوع چندان علنی نشود شاید هم ملی پوشان در هیاهوی اردوها و مسابقات سخت خود از یاد ببرند که پاداشی در کار بود و پرداخت نشد.

سرنوشت این 110 سکه نامشخص است و از سوی دیگر بعید است تا زمان تعیین وزیر ورزش و استقرار مدیریت بخش مالی وزارت بتوان این موضوع را برطرف کرد اما به هر صورت این مطالبه ملی پوشان فوتبال به ویژه در رده‌های پایه و بانوان به گردن وزارت ورزش و جوانان باقی مانده و باید پیگیری شود. آیا نوجوانان به سکه‌های خود می‌رسند؟

کد خبر 234076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز