جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

سومین کنفرانس جهانی «محو کار کودکان» با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده ایران در برزیل برگزار شد.

کار کودک

ربیعی در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: ما اینجاجمع شده‌ایم تا در مورد کودکانی که زود بزرگ و پیر می‌شوند، صحبت کنیم. آمارهای منتشره سازمان بین‌المللی کار گویای حقیقتی تلخ از بهره‌گیری میلیون‌ها کودک کار در عرصه اقتصاد جهانی است، اما موفقیت ما وقتی حاصل می‌شود که بتوانیم مسئله اشتغال و فقر بزرگسالان را بهبود بخشیم و با رشد اقتصادی پایدار، قدرت دولت برای حمایت منعطف از فقرا و استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی را افزایش دهیم.

او افزود: برای تبیین مسئله‌ کار کودکان باید به عوامل اجتماعی دقت کنیم چرا که نمی‌توان آن‌را فقط در ابعاد حقوقی، قانونی و سیاستگذاری خلاصه کرد. کل‌نگری هم بدان معناست که مسئله کار کودکان برآمده از الگوی توسعه کشورهاست. هر 4 راهبرد آموزش قانونگذاری ملی و اجرا، سیاست‌های بازار کار و حمایت اجتماعی در شرایط خاص کشورهای در حال توسعه و فقیر، درحالی‌که سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی، الگوهای نئولیبرالی توسعه را تبلیغ و بر کشورهای فقیر تحمیل می‌کنند، ناکارآمد هستند. جهان باید به این تناقض ذاتی توجه داشته باشد.

کد خبر 234594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز