یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

درحالی‌که معاون رئیس قوه قضاییه از افزایش ۷درصدی طلاق و کاهش ۵درصدی ازدواج در ۶ماهه نخست سال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد جشنواره زوج خوشبخت ایرانی در مشهد برگزار شد.

ازدواج

احمد تویسرکانی با بیان اینکه در 6ماهه امسال ۳۹۵ هزار و ۴۶۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، افزود: نیمه نخست سال ۹۱ این آمار ۵ درصد کاهش داشته است. وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۷۶ هزار و ۶۴۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده که در زمان مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان ثبت درخصوص علل وقوع طلاق اظهار کرد: عوامل مختلفی در این بخش تأثیرگذارند که در مجموع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 7.7 درصد از این طلاق‌ها به‌دلیل ترک زندگی توسط یکی از زوجین صورت گرفته است. همچنین اعتیاد سهم 6.5 درصدی و عدم‌تحقق شروط ضمن عقد 14.8 درصد، عدم‌استنکاف شوهر از دادن نفقه4.1 درصد، اختلالات روانی3.3درصد، فقر مالی ۴ درصد، دخالت خانواده‌ها 15.4 درصد، ضرب و شتم و سوءتفاهم 3.2 درصد را به‌خود اختصاص داده است.

در همین حال در جشنواره زوج خوشبخت ایرانی زوج‌هایی که تاریخ عقد‌نامه آنها از یکم فروردین 1389به بعد بود شرکت کردند تا به گفته سیدعلی‌اکبر جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، ازدواج آسان را ترویج دهند. در این مراسم 11زوج برتر و موفق معرفی شدند تا شاید با فرهنگسازی در زمینه الگوی ازدواج ، کمی از آمار فزاینده طلاق کاسته شود.

کد خبر 236566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز