همشهری آنلاین: آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ شرکت سامسونگ با عرضه ۸۸.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار علاوه بر ثبت رکورد فروش و افزایش سهم خود از بازار به ۳۵ درصد، رتبه خود به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند را تثبیت کرد.

samsung

به گزارش AFP، آمار موسسه Strategy Analytics نشان می‌دهد این میزان که عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار بین ماه‌های جولای و سپتامبر را نشان می‌دهد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته‌است.

از طرفی اپل، رقیب اصلی سامسونگ نیز توانست با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته عرضه گوشی‌های آی‌فون خود را به ۳۳.۸ میلیون دستگاه رساند اما نتوانست از افزایش ۴۵ درصدی حجم کل بازار استفاده کند و سهمش از بازار از ۱۵.۶ به ۱۳.۴ درصد کاهش یافت.

البته تحلیل‌گران معتقدند استقبال خوب مشتریان از گوشی جدید آی‌فون ۵S تاثیر خود را برروی آمار سه ماهه چهارم امسال می‌گذارد و عملکرد این شرکت در این سه ماهه بهبود خواهد یافت. گزارش عملکرد رسمی که روز دوشنبه توسط اپل منتشر شد نشان می‌دهد این شرکت در سه ماهه سوم امسال برای سومین دوره متوالی با کاهش درآمد روبرو بوده‌است. از طرفی نتایج عملکرد رسمی سامسونگ خبر از افزایش ۲۶ درصدی سود خالص خود داد.

گفتنی‌است بیشترین رشد عرضه محصولات به بازار توسط شرکت هواوی چین ثبت شده‌است. عرضه این شرکت با ۶۷ درصد رشد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته به ۱۲.۷ میلیون دستگاه رسیده‌است.

کد خبر 236863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز