همشهری‌آنلاین: گزارشی جدید حاکی از این است که داشتن اسمارت‌فونهایی با نمایشگرهای بزرگتر منجر به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت شده و به این شکل استفاده از اطلاعات افزایش پیدا می‌کند.

موبایل

به گزارش کاوشگران روابط عمومی، براساس گزارش CNN ، در این گزارش جدید ادعا شده هرچه نمایشگرهای اسمارت‌فون ها بزرگتر باشند، ‌وسوسه کاربران برای تماشای فیلم، استفاده از GPS ، و یا سرکشی به شبکه‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد.

براساس گزارش گروه NDP کاربران آمریکایی که از اسمارت‌فونهایی بزرگتر از 4.5 اینچ برخوردارند نسبت به کاربران گوشی‌های کوچک‌تر 44 درصد از اطلاعات آنلاین بیشتر استفاده می‌کنند. اسمارت‌ فونهای بزرگ ماهانه 7.2 گیگابایت اطلاعات را می‌بلعند درحالی که مصرف اطلاعات اسمارت‌فون های کوچکتر ماهانه پنج گیگابایت است .

شاید این به آن دلیل باشد که نمایشگرهای بزرگتر بیشتر از کوچکترها کاربران را وسوسه می‌کنند تا در اینترنت و در میان اپلیکیشن‌‌های آنلاین اتلاف وقت کنند. محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها فیس‌بوک، گوگل مپ، یوتیوب، آمازون و پاندورا هستند.

استفاده کاربران اسمارت‌فون‌های بزرگتر از اپلیکیشن‌ها در تمامی زمینه‌های ممکن بیشتر از دیگر کاربران است و شبکه‌های اجتماعی در این میان از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها است و در پی آن اپلیکیشن‌های موقعیت‌‌یاب، ویدئو، خرید آنلاین و موسیقی قرار گرفته‌اند .

محبوبیت نمایشگرهای بزرگتر اسمارت‌فون‌ها رو به افزایش است به شکلی که برخی از مدل‌های جدید درحال تبدیل شدن به تبلت‌های کوچک هستند. سال گذشته 11 درصد از اسمارت‌فون‌های به فروش رسیده از نمایشگرهای بزرگ برخوردار بودند اما امسال این تعداد به 28 درصد رسیده‌ و به صورت همزمان میزان استفاده از اطلاعات نیز 11 درصد افزایش یافته‌است .

حتی شرکت اپل نیز ابعاد نمایشگر اسمارت‌فون‌های محبوب خود را افزایش داده‌است و شایعات نیز مبنی بر این هستند که مدل‌های بعدی محصولات این شرکت از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

کد خبر 239558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز