شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

ماه محرم در راه است... و شهر حالا نفسش بوی عشق به حسین (ع) می‌گیرد. چادرهای عزاداری هیئت‌ها آماده می‌شوند تا هر چه باشکوه‌تر مراسم برگزار شود. اما همیشه قبل از شروع محرم، تهران میزبان نمایشگاه عطر سیب است. هم‌اکنون تعداد زیادی از هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزان هم فعال هستند.

شهری پر از عطر سیب

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، هیئت‌های دانش‌آموزی اگر به ثبت رسیده باشند، می‌توانند برای گرفتن بن 250‌هزار تومانی به این نمایشگاه مراجعه کنند. این نمایشگاه، امسال در فضایی به وسعت 12 هزار مترمربع برگزار می‌شود.

سید‌محمد‌هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تأمین تجهیزات مورد نیاز و تدارک اقلام مصرفی، هیئت‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و مسجدها، انتقال مفاهیم و پیام‌های ناب عاشورای حسینی به نسل جوان، معرفی جلوه‌های زیبای قیام حسینی به عموم شهروندان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری برای تغییر فضای شهر تهران در ماه محرم و صفر اعلام می‌کند و می‌گوید: «این نمایشگاه تا 13 آبان ادامه خواهد داشت.»

او  هم‌چنین خبر می‌دهد که «شهرداری تهران، نشست‌های علمی بررسی عاشورا، سخنرانی‌های مذهبی، اجرای تعزیه، شعرخوانی، سوگواره‌های هنری و ‌نمایشگاه عکس هم برگزار خواهد کرد.»

به گفته‌ی ایازی، احداث حسینیه‌ی شهدای کربلا، برپایی خیمه‌گاه فرهنگی عاشورائیان به منظور انتقال پیام‌های عاشورایی از دیگر اقدامات نمایشگاه عطر سیب است.»

این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 18 شب پذیرای علاقه‌مندان است.

کد خبر 237240
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز