چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: با شکل‌گیری کمیته‌های سه‌گانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورا ی شهرامکان تصمیم‌گیری‌ها در این کمیسیون دقیق‌تر و بسیاری از مباحث به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود.

غلامرضا انصاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به‌دلیل انتخاب شهردار و مباحث مختلف، با تأخیر تشکیل جلسه داد و متوجه شد که با توجه به شرایط جدید، الزاماتی وجود دارد که می‌بایست براساس آن کارهایی صورت گیرد. از این‌رو تشکیل 3کمیته اصلی در این کمیسیون مورد توجه و تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

غلامرضا انصاری با اشاره به اینکه کمیته‌های سه گانه کمیسیون به‌صورت تخصصی هر کدام از مباحث را مورد بررسی قرار می‌دهد، افزود: نخستین کمیته که در کمیسیون تشکیل می‌شود، کمیته تشکیلات است. وی همچنین از شکل‌گیری کمیته آیین‌نامه‌ها به‌عنوان دومین کمیته یاد کرد و افزود: کمیته آیین‌نامه‌ها در کنار گروهی از کارشناسان قوی تلاش خواهد کرد تا در چارچوب مقررات جاری، آیین‌نامه‌هایی را که لازم است در مدیریت شهری فراهم شود، تهیه کند و بسیاری از مصوباتی راکه در شورای شهر به تصویب می‌رسد یا از نهادهای بالادستی تهیه می‌شود، به‌صورت آیین‌نامه درآورده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تهران قرار دهد.

به گفته انصاری، سومین کمیته کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تخصصی بودجه است که به بررسی بودجه شهرداری و گزارش‌های تفریغ و سایر موضوعات بودجه‌ای ازجمله درآمدها و اعتبارات خواهد پرداخت. این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در دوره چهارم توانسته است از ساختار سنتی عبور کند اظهار داشت: با توجه به اینکه این کمیته تلاش دارد تا هرچه بیشتر اقدامات جدید و منسجمی در پیش گیرد، گام بزرگی برداشته و از فعالیت سنتی آن عبور کرده و به روش تخصصی ترو دقیق‌تر و عملی‌تر روی آورده است و شکل‌گیری این 3کمیته درواقع تخصصی‌ترکردن فعالیت‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران است.

کد خبر 237939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز