همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این سازمان دوره جدیدی از تحول نرم افزاری را آغاز کرده و در تلاش است با بهره‌گیری از توان نیروهای حرفه‌ای و رویکرد صحت، دقت و سرعت در تولیدات خبری جایگاه خبری خود در داخل و خارج از کشور را احیا کند.

khodadi

محمد خدادی روز پنجشنبه در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد تاکید کرد: بازگشت به رویکرد حرفه‌ای این سازمان هشتاد ساله به عنوان میراث گرانبهای نظام برای احیای ایرنا رسالت امروز همه دست اندرکاران این سازمان می‌باشد.

وی انعکاس تلاش‌های سخت کوشانه همه ارکان نظام بویژه دولت برای حل مشکلات معیشت مردم و درمقابل بستر انعکاس نظرات مردم به مسئولان را رسالت اصلی ایرنا ذکر کرد.

وی ضرورت همکاری‌های رسانه‌ای با آستان قدس رضوی را مورد تاکید قرارداد و آمادگی ایرنا و موسسه ایران برای انعکاس فعالیت‌های این آستان را اعلام داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان نهاد خبری رسمی کشور مرجع قابل اتکای نظام در انعکاس اخبار و تحولات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سیداحمد علوی افزود: ما با نام خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال‌های دور آشنا هستیم و این نهاد نخستین خبرگزاری کشور با پیشینه‌ای 80 ساله است.

وی بیان کرد: همه به یاد دارند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب با همان ابزارهای قدیمی نظیر تلکس و اتخاذ رویکرد صحت، دقت و سرعت به نحو مطلوبی در انعکاس اخبار عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری باید در انعکاس اطلاعات بی‌طرف عمل کند، گفت: توجه به عنصر صحت در تولیدات خبری موجب اعتماد مردم به رسانه‌ها می‌شود.

علوی در ادامه افزود: ایران اسلامی با برخورداری از حجم وسیع روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، ظرفیت قابل توجهی در بخش رسانه دارد و از قدرت کافی برای مبارزه با دشمنان در جنگ نرم برخوردار است.

وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و حرفه‌ای در ایرنا از گذشته دور تا کنون، گفت: نقش موثر و موفق ایرنا در انعکاس دستاوردهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همچنان در اذهان باقی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد مقدس امروز مرکز زیارتی و سیاحتی برای بیش از 60 کشور دنیاست که حرم مطهر رضوی را زیارت و از نقاط گردشگری شهر بازدید می‌کنند.

علوی افزود: این کلانشهر با اطلاع رسانی مطلوب رسانه‌ها بویژه خبرگزاری رسمی کشور (ایرنا) می‌تواند ظرفیت های فرهنگی، معماری اسلامی و گردشگری خود را به دنیا بشناساند.

کد خبر 237975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز