گروه شهری: گزارش همشهری درخصوص اثر مستقیم معاینه فنی بر کاهش آلودگی هوا، واکنش نهادهای مسئول در این‌باره ازجمله ستاد مرکزی معاینه فنی و سازمان محیط‌زیست را به‌دنبال داشت.

آلودگی

طبق گزارش منتشرشده در همشهری 85درصد مردم پایتخت اعلام کرده‌اند که معاینه فنی عامل کاهش آلودگی هواست و باید توسط پلیس و نهادهای دخیل مورد پیگیری قرار گیرد. درپی انتشار این گزارش، سازمان محیط‌زیست در تماس تلفنی ضمن اعلام همراهی با پایتخت نشینان پیگیری نتایج این گزارش را در دستور کار قرار داد. همچنین ستاد مرکزی معاینه فنی نیز ضمن قدردانی از انتشار این گزارش خواستار توجه بیشتر پایتخت نشینان به معاینه فنی شد.

سید‌علی رضوی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران در این‌باره گفت: متأسفانه باید منتظر یک وارونگی شدید در تهران بود تا مجلس تصمیم بگیرد سن معاینه فنی خودروها را از 5 به 2سال کاهش دهد. وی گفت: در جلسه‌ای که با خانم ابتکار معاون محیط‌زیست رئیس‌جمهور داشتیم وی تأکید کرد دولت پیگیر کاهش سن معاینه فنی است اما هنوز اتفاق خاصی در این رابطه نیفتاده و ما همچنان منتظریم. وی ادامه داد: تا زمانی که یک وارونگی شدید رخ ندهد و همه مسئولان احساس خطر و وحشت نکنند گمان نکنم شاهد کاهش سن معاینه فنی باشیم.

رضوی با اشاره به تصویب 2 فوریت طرح الزام خودروها به داشتن معاینه فنی برای دریافت آرم طرح ترافیک روزانه گفت: این موضوع خوب است اما اگر خودرویی از شهرستان به تهران بیاید و قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را داشته باشد گرفتاری‌هایی دارد. وی با بیان اینکه اگر دیتا بانک معاینه فنی سراسر کشور ایجاد شود خودروهایی که معاینه فنی اصل دریافت کرده‌اند قابل تشخیص اند، گفت: به‌زودی جلسه شهرداران کلانشهرها در شهر شیراز برگزار می‌شود و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم تا پلیس هم بتواند به راحتی معاینه فنی‌های اصل را که در سراسر کشور صادر می‌شود تشخیص دهد.

مناطق آلوده

با وجود پیش‌بینی باران برای ارتفاعات استان تهران در روزهای هفته جاری، هوای تهران همچنان در معرض انواع منابع آلاینده قرار دارد و شاخص آلودگی هوای پایتخت عدد ۱۴۵ را برای تمامی شهر نشان داد. در این میان ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان دادند آلودگی هوا در 2منطقه دروس و شهر ری در شمال و جنوب تهران در آستانه اضطرار قرار دارد. همچنین اهالی 7 منطقه دیگر هم هوای ناسالم را تنفس کرده و در این مناطق هوا در وضعیت هشدار و برای تمامی گروه‌ها ناسالم بود.

کد خبر 238220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز