مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشعل بازی‌های المپیک که به فضا سفر کرده،‌برای اولین بار در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها توسط فضانوردان به راهپیمایی فضایی برده شد.

براساس گزارش NBC، روز گذشته برای اولین بار در تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک، مشعل این بازی‌ها به همراه فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی به راهپیمایی فضایی رفت. این مشعل در نهایت احتیاط توسط دو فضانورد روس در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی و در ارتفاع 418 کیلومتری از زمین حمل شد.

مشعل المپیک

تصاویر ویدیویی منتشر شده توسط ناسا نشان می‌دهد فضانورد اولگ کوتوف و سرگئی ریزانسکی مشعل خاموش المپیک را در نهایت احتیاط در خارج از ایستگاه فضایی به دست گرفته و حمل می‌کنند. این دو فضانورد برای ثبت تصاویری از مشعل با پس‌زمینه‌ای تاریک که زمین در آن می‌درخشید،‌دقایقی را خارج از ایستگاه فضایی به سر بردند.

مشعل المپیک

فضانوردان سپس برای انجام دیگر وظایفی که به عهده داشتند،‌مشعل را به داخل ایستگاه فضایی بازگرداندند و این راهپیمایی برای 6 ساعت ادامه پیدا کرد.

مشعل بازی‌های المپیک روز پنجشنبه از پایگاه فضایی بیکنور در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و قرار است روز دوشنبه به همراه سه فضانورد به زمین بازگردد. به دلیل اینکه مشعل اکسیژن زیادی مصرف می‌کند، امکان روشن کردن آن در ایستگاه فضایی وجود ندارد زیرا ممکن است جان فضانوردان با این‌کار به خطر بیافتد.

مشعل المپیک

مشعل المپیک در سال 1996 نیز توسط شاتل آتلانتیس به فضا برده شده‌است،‌اما این اولین باری است که مشعل به خارج از ایستگاه فضایی انتقال پیدا می‌کند.

شعله رقابت‌های المپیک زمستانی از هفتن اکتبر سال جاری روشن شده و باید پس از طی 39 هزار مایل به محل برگزاری رقابت‌ها برسد. در طول این مسیر آتش درون یک فانوس روشن نگه‌داشته شده‌است.

کد خبر 238285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز