مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندس اکبر تشکری‌نیا، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از ساخت بزرگترین مجتمع سینمایی کشور تا 22 بهمن در پارک ملت خبر داد.

به گزارش سما، وی ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی کشور در زمینه سینما را یکی از افتخارات این دوره شهرداری عنوان کرد و گفت: با ساخت این مجتمع ، تهران می تواند از این پس میزبان جشنواره ها و رویدادهای بزرگ بین المللی باشد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات این مجتمع فرهنگی سینمایی گفت: این مجتمع علمی – فرهنگی ، در زمینی به وسعت شش هزار متر مربع در پارک ملت قرار دارد و با 15 هزار متر مربع زیربنا ، به صورت قوسی شکل بنا شده است.

نمای پیش فرض بزرگترین مرکز فرهنگی سینمایی کشور در پارک ملت

تشکری نیا افزود:ارتفاع کل این مجموعه 40 متر و ارتفاع ساختمان 20 متر است که کاملا به سطح شهر مسلط است و به دلیل نمای کاملا شیشه ای ، می توان آن را یکی از زیباترین مجتمع های فرهنگی – علمی کشور دانست.

وی با بیان اینکه این مجتمع بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در حال ساخت است اظهار کرد: این مجتمع علاوه بر فضاهای جنبی و تاسیساتی، چهار سالن سینما دارد که به صورت قرینه ، دو سالن در بالای مجموعه و دو سالن در زیر زمین قرارگرفته و هرکدام با سالن های انتظار جداگانه ، قابلیت پخش فیلم های مختلف را برای بازدید 300 نفر تماشاگر دارد.

وی افزود: علاوه برچهار سالن سینما ، بخش VIP، کابین های ویژه نمایش فیلم یک نفره ، کافی شاپ و رستوران نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

تشکری نیا در ادامه گفت: سالن VIP به منظور نمایش فیلم برای افراد خاص ساخته می شود و کابین هایی نیز برای نمایش یک نفره فیلم وجود دارد که اشخاص می توانند برای انجام تحقیقات سینمایی به آن مراجعه و از ظرفیت این مکان با قابلیت انتخاب فیلم از آرشیو استفاده کنند.

وی از ساخت زیباترین رستوران ایران در این مجتمع خبر داد و افزود: رستورانی که در طبقه آخر این مجتمع قرار دارد با سه هزار متر مربع ، به صورت غرفه های غذاهای متنوع ساخته شده است و به دلیل تسلط دید به همه سطح شهر تهران ، می توان آن را زیباترین رستوران کشور دانست.

تشکری نیا با اشاره به ویژگی های نمای این مجتمع اظهار کرد: مجتمع علمی – فرهنگی پارک ملت به شکل مکعبی متغیر و قوسی شکل است و ارتفاع آن به هیج عنوان از درختان سطح پارک بلند تر نیست.

وی در ادامه گفت: مواد و ابزار به کار رفته در این مجتمع در بالاترین سطح استاندارد روز دنیا قرار دارد و تمهیدات خاص اجرایی برای کنترل کیفیت بتن درآن انجام شده است که با همکاری دانشگاه تهران بر همه مراحل ساخت و طراحی بتن نظارت می شود.

به گفته تشکری نیا دراین مجتمع علمی فرهنگی ، هیچ پله ای وجود ندارد و تردد افراد در آن به وسیله مسیر 280 متری رمپ ها صورت می گیرد که به صورت رفت و برگشت طراحی شده است.

وی افزود: تونلی در زیر این ساختمان وجود دارد که دسترسی به همه قسمت های ساختمان را ممکن می سازد .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت این مجموعه به صورت جدی از اسفندماه سال 84 آغاز شده است گفت: در حال حاضر بتن ریزی در دو سمت E وC ساختمان به پایان رسیده است که با برنامه ریزی صورت گرفته ، بزرگترین مجموعه علمی فرهنگی کشور ، تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در ایران فضای مناسبی که بتوان در آن جشنواره ها و رویدادهای بزرگ بین المللی را برپا کرد وجود نداشته است ، ساخت این مجتمع را آبرویی برای کشور دانست و افزود: احداث این مجتمع علاوه بر آنکه به بخشی ازنیازهای شهروندان پاسخ می دهد ،کمبودهای موجود درزمینه سینما را تا حدود زیادی برطرف می کند و از این پس تهران توانایی آن را دارد که بتواند میزبان جشنواره های بزرگ بین المللی باشد.

کد خبر 23877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز