مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فاز اول باغ موزه قصر با مساحتی بالغ بر 27 هزار مترمربع با هزینه ای حدودا10میلیارد ریال تا اوایل پاییز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، این مجموعه به سبک سنتی در سه فاز احداث می‌شود که شامل باغ ایرانی در ضلع شمال غربی، میدان گاه در شمال شرقی و فرش انداز درحد فاصل میدان گاه و باغ ایرانی طراحی شده است.

وجود آب نماهای متحرک الهام گرفته از باغ فین کاشان به متراژ 700 مترمربع در اطراف محوطه و فرش انداز، لطافت خاصی را به محیط بخشیده است.

فضای سبز این مجموعه با 5 هزار مترمربع از پوشش گیاهانی که بیشتر حال و هوای سنتی محیط را برای بیننده تداعی خواهد کرد، کاشته می شود.

نارون، کاج تهران، انگور، چنار، توت و بید مجنون، تبریزی، زرشک زیتونی و سروناز از جمله این گیاهان هستند .

بنا بر این گزارش ، از دیگر اماکن طراحی شده می توان به محوطه قابل استفاده برای معلولان و خردسالان، آبشار به ارتفاع 7 متر، ده غرفه در قالب نمایشگاهی از محصولات فرهنگی برای رفاه حال شهروندان در ضلع شمال پارک، نظرگاه با هدف رویت کلیه محیط مجموعه باغ موزه قصر، آب نماهایی در اضلاع شرق و غرب، کوشک قاجاری(کلاه فرنگی)، رستوران در جنوب غربی و 13 چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد.

همچنین یک سری کانال در تمامی فضای سبز تعبیه شده و به نحوی که تاسیسات مکانیکی، برقی و‌‌ آبرسانی در آن کانالها قرار گرفته و محافظت می شود بدون آنکه در تردد شهروندان وعبور عابران ایجاد مشکل کند.

علاوه بر اینها دو منبع آب یکی در برجک دیده بانی واقع در ضلع شمالی با گنجایش سی هزار لیتر و دیگری با ظرفیت 80 هزار لیتر وظیفه آبرسانی به کلیه فضای سبز باغ موزه قصر را بر عهده دارند.

این گزارش حاکیست در حال حاضر این طرح توسط 10 مهندس با تجربه و ماهر و 140 کارگر و پرسنل فنی در دو شیفت با تلاش شبانه روزی در حال اجرا بوده و  تا اوایل پاییز فاز یک این مجموعه 12 هکتاری مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.

 طراحی فازهای دیگر به سبک کلاسیک به پایان رسیده و در مرحله تایید نهایی از سوی کمیته راهبردی است که پس از تایید و تامین بودجه، عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 3953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز