همشهری آنلاین: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما اصرار داشتیم که نمایشگاه یاد یار مهربان در همه استان‌ها برگزار شود چون در تهران، شهرداری از این نمایشگاه حمایت می‌کرد، ولی در استان‌ها، منابع مالی آنها اجازه نمی‌داد.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جمله نمایشگاه‌های بسیار خوبی که در حوزه کتاب در این سال‌ها برگزار شده است، نمایشگاه یاد یار مهربان است به خاطر اینکه امکان خیلی خوبی است تا نیازهای کتاب مدارس کشور تامین شود.

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد، راهی نداریم جز اینکه از مدارس و مخصوصاً دبستان‌ها شروع کنیم و اگر این کار با تمرکز و برنامه‌ریزی انجام شود، خیلی می‌تواند موثر باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما اصرار داشتیم که نمایشگاه یاد یار مهربان در همه استان‌ها برگزار شود چون در تهران، شهرداری از این نمایشگاه حمایت می‌کرد، ولی در استان‌ها، گاهی اوقات منابع مالی آنها اجازه نمی‌داد.

حسینی همچنین گفت: البته بعضی استانداری‌ها هم بودند که 50 درصد هزینه را تقبل می‌کردند و ما هم نمایشگاه را با کمک شهرداری‌ها برگزار می‌کردیم. من فکر می‌کنم که باید در تمام استان‌ها و حتی اگر امکانش باشد، در تمام شهرها این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان کاری ارزشمند است و سرمایه‌ای است که هدر نخواهد رفت.

کد خبر 240298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز