همشهری‌آنلاین: صندوق کتاب موسسه خیریه مهر گیتی برای اهدای کتاب‌های نو و خوانده شده به دانش آموزان مناطق محروم ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهر گیتی، صندوق کتاب با هدف ایرانی عاری از فقر و تبعیض فرهنگی روز پنجشنبه در محل بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران و با حضور شاعران و ترانه سرایان نامی ساعد باقری و سهیل محمودی گشایش یافت.

این موسسه که پیش از این طرح رایانه برای همه را مطرح کرده بود توانست در این طرح 1300 رایانه مستعمل و دست دوم را پس از ارتقا به مدارس مناطق محروم اهدا کند. حال در دومین گام و در طرح "کتاب برای همه" شیوه ها و برنامه های متعدد و متنوعی را در نظر دارد.

بر اساس این طرح، کتاب های اهداشده می تواند شامل کتاب های نو یا خوانده شده و دست دوم(سالم‌)باشد؛ همچنین با مشارکت مراکزفرهنگی و ناشران می توان با اعمال تخفیف یا به شکل رایگان، نیک اندیشان را به اهدای کتاب نو ترغیب کرد.

بر اساس این گزارش، با نصب صندوق اهدای کتاب در مکان های عمومی، اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طبقات فرهنگی جامعه می توانند نسبت به اهدای کتاب های خود به مدارس مناطق محروم کشور اقدام کنند.

صندوق های کتاب که به شکل فلزی سنگین برای نصب در مکان های عمومی و یا به شکل پلاستیکی و فایبرپلاست برای مکان های غیر عمومی طراحی شده است، توسط نماینده یا نمایندگان امور فرهنگی موسسه و نمایندگان مکان فرهنگی مورد نظر گشوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کسانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند می توانند مجموعه ای از کتاب های خوانده شده و غیر لازم خود را که برای استفاده دیگران مفید است و ضمنا از لحاظ کیفی در شرایط مناسبی قرار دارد، برای ارسال به کتابخانه های مناطق تحت پوشش این موسسه اهدا کنند. همچنین علاقمندانی که توانایی پرداخت هزینه کتاب به صورت نقدی را دارند نیز می توانند وجوه مورد نظر را به حساب صندوق اهدای کتاب واریز و با ارتباط با مسئولان فرهنگی این موسسه شخصا برای خرید و اهدای کتاب اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، همه افراد از همه گروه های سنّی می توانند با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب سالن 22 کودک و نوجوان غرفه 42 و یا به نشانی این موسسه به نشانی شهرک غرب خیابان هرمزان کوچه دوم پلاک 15 موسسه خیریه مهر گیتی، در این فراخوان ارزشمند شرکت کنند.

صندوق اهدای کتاب همچنین در نظر دارد علاوه برساخت و تجهیز کتابخانه های مناطق محروم ، ضمن ارتباط فعال و مستمر با این مدارس و کتابخانه ها در جهت چگونگی کاربری و شیوه های مفید استفاده اعضا و دانش آموزان، دوره‌های آموزشی، هنری و فرهنگی را با دعوت از افراد متخصص و گروه های آموزش دیده در این مناطق برگزار کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲