همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات و دست اندرکاران حوزه وب باید بدانند که فضای باز سیاسی به معنای عقب نشینی از حیطه های ارزشی نیست.

حسین انتظامی

حسین انتظامی روز سه شنبه در مراسم آغازین ˈهمایش بین‌المللی بسیج و رسانهˈ در مشهد افزود: در فضای باز سیاسی همه سلائق مختلف فرصت دارند دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کنند اما این به معنای آن نیست که موضعگیری‌ها در تقابل با ارزش‌های اسلامی و حکومت دینی باشد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از حیطه های فکری می توان تغییراتی ایجاد کرد اما حیطه های ارزشی از ثبات برخوردار است و با تغییر دولت‌ها دچار تغییر نمی‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرانیهایی که اکنون وجود دارد این است که ممکن است برخی از فضای باز سیاسی سوءاستفاده نموده و به حیطه های ارزشی وارد شوند و آنها را دچار تغییر نمایند اما باید بدانند که حکومت دینی بر خلاف حکومت سکولار به ارزش‌های دینی توجه خاص دارد.

انتظامی افزود: در ماده شش قانون مطبوعات آمده است که مطبوعات در انتشار مطالب و ورود به عرصه های مختلف به جز تفکرات الحادی و آن چیزی که اساس جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، آزاد هستند.

وی گفت: اساس جمهوری اسلامی شامل حکومت دینی، ولایت فقیه و ارزش‌های دینی است لذا نباید برخی تصور کنند که فضای باز سیاسی به معنای این است که می‌توانند حتی در حیطه‌های ارزشی ورود کرده و اهداف خود را دنبال کنند.

همایش بین‌المللی بسیج و رسانه طی امروز و فردا با شرکت 200 نفر از مدیران رسانه‌ها، سردبیران، خبرنگاران و گزارشگران داخلی و خارجی در مشهد ادامه دارد.

کد خبر 241147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز