شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر-احمد افشار: این روزها مجموعه تلویزیونی «خانه‌ای روی تپه» با روایتی ساده و جذاب از شبکه۲ مهمان خانه‌ها و خانواده‌های ایرانی شده است.

سریال خانه ای روی تپه

ازجمله ویژگی‌های سریال تازه داریوش یاری این است که حرفش را خیلی ساده بیان می‌کند و البته به همین‌خاطر خیلی زود مخاطبان خود را پیدا کرده است. در واقع همین روایت ساده آن را به اثری تأثیرگذار و از همه مهم‌تر باورپذیر و جذاب تبدیل کرده است. فیلمنامه این سریال که براساس طرحی از فریدون حسن‌پور به قلم جابر قاسمعلی نوشته شده، داستان‌های دیدنی را در روستایی به نام لسکوکلایه در استان سرسبز گیلان روایت می‌کند. البته پیش از این اخباری درباره احتمال پخش سریال در تابستان منتشر شده بود، اما یاری زمان کنونی را برای نمایش آن مناسب‌تر می‌داند. به گفته این کـارگردان، این مجموعه تنها برای نوجوانان ساخته نشده، بلکه همه اعضای خانواده در کنار هم می‌توانند آن را تماشا کنند. گروه تولید خانه‌ای‌روی تپه تلاش کرده، تصویری شایسته از خانواده شریف و باعزت ایرانی به نمایش بگذارد.

در این مجموعه از فضای لوکس و وسایل ارتباط جمعی و خیلی چیزهای دیگر خبری نیست اما در عوض، گرما و صمیمیت یک خانواده روستایی و زندگی خانواده‌ای در اتاق 12متری کلی داستان و ماجرا برای روایت‌کردن دارد. خانه‌ای روی تپه هر شب جز پنجشنبه و جمعه، ساعت 21:30 از شبکه2 به‌مدت 45دقیقه مهمان خانواده‌های ایرانی در شب‌های سرد پاییزی شده است. این مجموعه داستان پسری نوجوان به نام رسول را روایت می‌کند که با خواهر و مادرش در یکی از روستاهای شمال زندگی می‌کنند. رسول، پسری خلاق و مسئولیت‌پذیر است و به همین علت تلاش می‌کند خانه پدری را به محلی برای جذب گردشگر و رقابت با هتل‌های بزرگ منطقه تبدیل کند. فاطمه گودرزی، مهران رجبی، همایون ارشادی، زیبا بروفه، عباس آتش‌سرو، مانا پاک‌سرشت، امیر نوری، امین امینی، علی کوهپایه حقی، طوفان مهردادیان، سیروس همتی، فرهاد بشارتی، ساقی زینتی، مازیار رضازاده، دانیال خوش‌سیما و مهرداد بخشی بازیگران اصلی خانه‌ای روی تپه هستند. بسیاری از مخاطبان تلویزیون داریوش یاری را با فیلم تلویزیونی «حبیب» می‌شناسند که بارها از شبکه‌های مختلف پخش شده است. در این فیلم حمید فرخ‌نژاد نقش یک زندانی محکوم به اعدام را بازی کرده که در زندان قرآن حفظ می‌کند.

کد خبر 242354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز