وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه 26 مرداد در نشستی با خبرنگاران اردبیل گفت: انتظاراتی که خبرنگاران از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند نباید به صورت یکطرفه باشد، ما هم تا جایی که توان داشته باشیم برای رفاه حال خبرنگاران تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا حسین صفارهرندی، بعد از شنیدن مشکلات خبرنگاران هم‌چنین در مورد پیدا کردن مرتبت و جایگاه خبرنگاران از بعد معنوی تاکید کرد و افزود: بخشی مرتبط است با خلائی که ما در ارتباط با نظام مطبوعاتی داریم. همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها برای خود نظامنامه صنفی دارند. ما هم نظامنامه مطبوعاتی می‌خواهیم که تدارک این کار دیده شده است. نظام‌نامه مطبوعاتی باید با دقت زیاد نوشته شود و نسبت به تهیه‌ آن برای سال 86 قول مساعد خواهیم داد.

وی با بیان این که "هم‌اکنون بیمه‌شدگان خبرنگار کم هستند" خاطرنشان کرد: تلاش داریم ظرف دو سال آینده چه از لحاظ کمی و کیفی بیمه خبرنگاران را افزایش دهیم به صورتی که خبرنگار بیمه نشده‌ای باقی نماند.

یارانه کاغذ هدفمند می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه‌هایی که قبلا تحت عنوان یارانه کاغذ پرداخت می‌شد از شکل سابق خارج می‌شود به طوری که ما تحت عنوان یارانه کاغذ چیزی تحویل نمی‌دهیم، بلکه کاغذ را به صورت آزاد در بازار خواهیم داشت و معادل همین یارانه، هزینه کاغذ در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت. یارانه کاغذ سر جایش باقی است. فقط تغییر شکل یافته و هدفمندتر خواهد بود.

کد خبر 2424

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز