پلنگی که جمعه شب گذشته در منطقه دوهزار تنکابن زخمی شده بود و با تلاش فعالان و مأموران محیط‌زیست برای مداوا به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد، همچنان تحت مراقبت‌های ویژه دامپزشکی قرار دارد.

پلنگ زخمی

درسال‌جاری تا‌کنون 10پلنگ به دلایل مختلف تلف شده و این یازدهمین پلنگی است که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.
کارشناس مسئول حیات‌وحش محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگو با ایسنا افزود: یک قلاده پلنگ نر، روز جمعه، 13دی در منطقه شکار ممنوع دوهزار تنکابن دچار حادثه شده بود که با تلاش مأموران حفاظت محیط‌زیست استان این پلنگ زخمی از مرگ نجات یافت.

کورس ربیعی گفت: در حال حاضر این پلنگ برای مداوا به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران جهت انجام تصویربرداری و رادیولوژی منتقل شد. به گفته این کارشناس اداره محیط‌زیست مازندران، این پلنگ زخمی با مشکل ضایعه نخاعی مواجه بوده و قادر به حرکت نیست در عین حال، سایر مراحل درمان این پلنگ زخمی در حال پیگیری است. این کارشناس مسئول حیات وحش خاطرنشان کرد: علت زخمی شدن پلنگ در دست بررسی است که پس از تکمیل اطلاعات، نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید. این گزارش می‌افزاید جمعه شب گذشته این پلنگ نر بزرگ جثه در حاشیه رودخانه‌ای در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن درحالی‌که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبوده و خود را روی زمین می‌کشید، مشاهده شد و در پی آن با تلاش شماری از فعالان محیط‌زیست منطقه و مأموران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست، پلنگ برای مداوا به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد و در حال حاضر مداوای این پلنگ ادامه دارد.

کد خبر 244813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز