مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: بنیاد فرهنگی امیرکبیر عصر روز گذشته همزمان با نخستین سالگرد درگذشت دکتر حسن حبیبی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاحیه این بنیاد محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران، غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، آخوندی وزیر راه و ترابری، هاشمی وزیر بهداشت، بیژن زنگنه وزیر نفت، برخی نمایندگان مردم در خانه ملت و اعضای شورای شهر حضور داشتند. عمارت بنیاد فرهنگی امیرکبیر در خیابان مطهری شرقی، خیابان اجاره‌دار قرار دارد. در این مراسم لوح افتتاح عمارت بنیاد فرهنگی امیرکبیر به‌دست سیدحسن خمینی رونمایی شد.

سبک معماری ایرانی در ساخت بنیاد

بنیاد امیرکبیر مؤسسه‌ای فرهنگی است که توسط زنده‌یاد دکتر حسن حبیبی به ثبت رسیده است. این مؤسسه مجموعه کتابخانه کم‌نظیر آن مرحوم و گنجینه اهدایی دکتر حبیبی را در اختیار دارد. در راستای حفظ این گنجینه شهرداری تهران اقدام به خرید باغ دقت و ساختمانی در خیابان مطهری کرد و با بازسازی این محل، این فضای فرهنگی را آماده بهره‌برداری کرد. بنیاد امیرکبیر 4هزارو200مترمربع محوطه و 700متر ساختمان قدیمی در ضلع شمالی دارد که در ساختمان این بوستان موزه امیرکبیر احداث شده است.

تأکید مدیریت شهری بر هویت مردم

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه بنیاد امیرکبیر تهران با بیان اینکه باید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را برای آینده الگو قرار داد و در هر نقطه و محلی از شهر به یاد چنین سرمایه‌های عظیم انسانی باشیم، تصریح کرد که این افراد در واقع مهم‌ترین سرمایه و افق‌های آینده ما هستند و شهرداری تهران چندین سال است که بر این موضوع تأکید دارد و این مسئله را دنبال می‌کند.
قالیباف ضمن تبریک دهه مبارک فجر، آن را سرآغاز امید ملت و نویدبخش افق‌های تازه دانست که استقلال و آزادگی را برای کشور به ارمغان آورد.

به گفته وی، طبیعی است که مدیریت شهری علاوه بر انجام وظایف خود در حوزه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، اساسا بر این موضوع تأکید دارد که آنچه شهرها، کشورها و مردم را از هم متمایز می‌کند، هویت مردم است. وی با بیان اینکه برای افق‌های بهتر آینده، بهترین راه این است که سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را حفظ کنیم، اظهار داشت که باید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را برای آینده الگو قرار دهیم و در هر نقطه و محلی از شهر خود به یاد چنین سرمایه‌های عظیم انسانی باشیم؛ از این‌رو شهرداری تهران چندین سال است که بر این موضوع تأکید دارد و این مسئله را دنبال می‌کند.

شهردار تهران گفت: در انقلاب اسلامی شخصیت‌های بزرگی چون شهید مطهری، شهیدبهشتی، شهید چمران و دکتر حبیبی را داشته‌ایم که این افراد در همین شهر زندگی می‌کردند، در همین فضا تنفس می‌کردند و با همین مردم در سختی‌ها و خوشی‌ها همراه بودند. قالیباف تأکید کرد: از این‌رو این ما هستیم که باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم. بنابراین شهرداری وظیفه خود می‌داند که در این راه گام بردارد. وی تصریح کرد: یکی از این مردان بزرگ که همه ما مدیون او هستیم در بیش سی‌واندی سال پیش و در چنین ایام و چنین شبی با امام خودش پا به این کشور نهاد؛ او با روح‌الله در 12بهمن وارد کشور شد، در 12بهمن نیز به لقاء‌الله پیوست و در کنار امام خودش آرام گرفت.

به گفته شهردار تهران، حبیبی مرد بزرگی بود و بزرگ مهر بود؛ در یک کلام ایشان فرزند خلف زمان خودش بود. دکتر حبیبی از جنس مردم بود و کلامش با صفا و صداقت بود. وی افزود: ما خدمتگزاران و مدیران باید بدانیم که حبیبی در اداره کشور راهبرد وصل را جایگزین سیاست فصل کرده بود. او با همه می‌جوشید و برای انقلاب، نظام و مردم با همه کار می‌کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم در این مراسم از اقدام شهرداری تهران در راه‌اندازی بنیاد امیرکبیر تقدیر کرد.

کد خبر 247822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز