گروه شهری: با شناسایی و تدقیق پهنه‌های گسلی شهر تهران هرگونه ساخت‌وساز روی پهنه‌های گسلی شهر تهران طبق ضوابط و مقررات خاصی صورت خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در این مورد گفت که با توجه به اسناد طرح جامع و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران، سازمان‌های اجرایی مربوطه با محوریت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف به همکاری برای تهیه و تکمیل لایه‌های حرایم طبیعی و مصنوع در نقشه‌های طرح تفصیلی جدید شهر تهران هستند.

به گفته علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان تدقیق لایحه حرایم طبیعی و مصنوع شهر تهران اقدام عملی درخصوص شناسایی و تدقیق محدوده‌های گسلی شهر تهران به همراه سایر محدوده‌های طبیعی و مصنوع نیازمند حریم را از نیمه دوم سال 1391در دستور کار قرار داده است.

در این کمیته موضوع حریم گسل‌ها در کارگروه حرایم گسل‌ها، لغزش و رانش با تشکیل جلسات فنی متعدد در سطح مناطق شهر و با حضور سازمان‌های مرتبط و مشاور طرح جامع و تفصیلی جدید شهر تهران در حال بررسی است. همچنین در نهایت پس از تدقیق خط پهنه گسل، تحت عنوان لایه حریم گسل شهر تهران در سامانه شهرسازی و روی نقشه‌های طرح تفصیلی منعکس خواهد شد.

نادری همچنین گفت که با به سرانجام رسیدن این مهم هرگونه ساخت‌وساز روی پهنه‌های گسلی شهر تهران طبق ضوابط و مقررات خاصی صورت خواهد گرفت.معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در ادامه گفت که با توجه به وظایف محول در طرح راهبردی -ساختاری توسعه و عمران شهر تهران (طرح جامع -1385) تهیه نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران به انجام رسیده است. به گفته نادری این امر با تأکید بر تسریع در شناسایی مشخصات مکانی و سازوکارهای رفتاری گسل‌های اصلی و فرعی شهر تهران و اجرای مقررات ملی ساختمان به‌منظور ایمن‌سازی‌ و اعمال ضوابط طراحی و اجرای مربوط به حریم گسل‌های اصلی و فرعی در همه ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی و سایر شریان‌های حیاتی شهر تهران انجام شده است.

کد خبر 247972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز